رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از کم رنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه گفت : سیر نزولی کرونا که در روز‌های گذشته خوب پیش می‌رفت، هم اکنون متوقف شده است.

کم رنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از توقف سیر نزولی کرونا در کرمانشاه، گفت : مردم در هفته‌های اخیر با دقت بسیاری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حساسیت ویژه‌ای برای استفاده از ماسک پیدا کرده بودند و همین امر موجب شد تا شاهد سیر نزولی بیماری کرونا در استان در روز‌های گذشته باشیم.

او گفت : متاسفانه بازهم با کاهش آمار کرونا، مردم نسبت به این بیماری و خطرات آن بی خیال شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه و بویژه استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده و همین امر موجب شده تا سیر نزولی بیماری کرونا در استان که به خوبی پیش می‌رفت، متوقف شود.

مرادی با بیان اینکه تمام نگرانی ما این است که آمار ابتلا به کرونا طی روز‌های آینده دوباره اوج بگیرد، افزود: در روز‌های اوج کرونا روزانه ۱۰ تا ۱۲ فوتی داشتیم و نباید اجازه دهیم به این روز‌های سخت و تلخ برگردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم خواست تا جدیت بیشتری در بحث رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک داشته باشند تا دوباره شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر کرونا نباشیم و دوباره به وضعیت قرمز این بیماری برنگردیم.

مرادی با تبریک فرارسیدن روز پزشک (اول شهریور) گفت: امسال در حالی روز پزشک را گرامی می‌داریم که ۲۰۰ نفر از مدافعان سلامت به شهادت رسیده‌اند، مدافعانی که ۶۰ درصد آن‌ها پزشک بودند، اما برای دفاع از سلامت کشور و مردم جان خود را فدا کردند.

او افزود: از دست دادن این نیرو‌های نخبه و ارزشی یعنی از دست دادن بخشی از سرمایه این کشور و از مردم می‌خواهیم برای حفظ جان این مدافعان سلامت حتما پروتکل‌ها را رعایت کنند.

سلامت کنکور در کرمانشاه "قابل قبول" بود

مرادی اشاره‌ای هم به برگزاری کنکور سراسری در استان داشت و با "قابل قبول" دانستن وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های آزمون سراسری گفت: خوشبختانه با افزایش دو برابری حوزه ها، آزمون سراسری در کرمانشاه به نحو خوب و قابل قبولی برگزار شد.

او افزود: فاصله گذاری‌ها در حوزه‌ها به خوبی رعایت شد و پروتکل‌های بهداشتی هم به نحو خوبی در محل آزمون به اجرا درآمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: تنها نکته منفی در این زمینه بحث تجمع والدین در محدوده محل برگزاری آزمون بود که واقعا پراکنده کردن آن‌ها کار دشواری بود.

او به برگزاری نماز جمعه در تمامی شهرستان‌های استان بجز یک شهرستان هم اشاره کرد وافزود: خوشبختانه رعایت پروتکل‌ها در محل برگزاری نماز جمعه به خوبی انجام شده و امیدواریم هفته‌های آتی وضع کرونا بهتر شده و بتوانیم هر جمعه شاهد برگزاری نماز جمعه در سطح استان باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.