مردم استان مرکزی دومین شب عزاداری سالار شهیدان را د رفضا‌های باز به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مردم استان مرکزی و عاشقان ابا عبدالحسین (ع) در دومین شب محرم، دومین شب عزای حسینی را با حضور در مکان‌های تعیین شده و محوطه‌های باز به سوگواری پرداختند.

مردم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با رزدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محوطه‌های بازی که هر کدام از هیئت‌ها جانمایی کرده اند به یاد شهدای دشت کربلا به خصوص سرور شهیدان اشک ماتم ریختند و با عزاداری، سینه زنی، نوحه خوانی و روضه خوانی یاد شهدای کربلا و قیام عاشورا
را زنده نگه داشتند.

سخنرانان و مبلغان دینی هم با اشاره به تاریخ، روایات و مستندات تاریخی قیام عاشورا را بازگو کردند و هدف قیام امام حسین (ع) و قیام علیه ظلم و ظالم واحیای اسلام ناب محمدی با قیام عاشورا وشهادت سالار شهیدان و پیام رسانی امام سجاد (ع) و حضرت زینب سلام اللله علی‌ها را تشریح کردند وبه تبیین واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین علیه السلام و یاران باوفای آن حضرت در صحرای کربلا پرداختند.

هر یک از شب‌های محرم به نام یکی از شهدا یا شخصیت‌ها یا وقایعی مرتبط با جریان کربلا نام گذاری شده است و مداحان در دهه محرم روضه و نوحه مرتبط با نامگذاری آن شب را می‌خوانند؛ امام حسین (ع) روز دوم محرم سال ۶۱ ه. ق به سرزمین کربلا وارد شد و به خاطر همین روز دوم محرم، روز ورود به کربلا و نماد پایداری است.

مراسم عزاداری امام حسین (ع) همه ساله در ایام محرم در اماکن و فضا‌های مختلف شهر‌ها و روستا‌های استان مرکزی برگزار می‌شود و مردم استان مرکزی ارادت خود را به حضرت ابا عبدالحسین (ع) نشان می‌دهند.

امشب هم شب سوم به نام حضرت رقیه (س) دردانه سه ساله حسین بن علی (ع) است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.