حجت‌الاسلام کرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر طور شده باید ارادتمان به امام حسین (ع) را ابراز کنیم

حجت‌الاسلام کرمی گفت: باید امسال نماد‌های عزا و تعظیم شعائر حسینی را برجسته‌تر از گذشته نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اینکه کرونا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی از جمله عزاداری هیئات را تحت تأثیر قرار داد، با آغاز محرم ۹۹ مثل سال‌های گذشته، عطر حسینی در کوچه و پس کوچه‌های شهر پیچید. درست است که دیگر مثل گذشته خبری از ایستگاه‌های صلواتی و غذا‌های نذری نیست، اما لطف حضرت حق باعث شد زمزمه عزای امام حسین (ع) امسال هم در گوش عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) طنین انداز شود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی کارشناس مذهبی درباره محرم امسال به خبرنگار ما گفت: شرایطی که در این روز‌ها بر اثر شیوع ویروس کرونا پیش آمد، جوّی را ایجاد کرد که محرم امسال محرم پر حاشیه‌ای شود. بی تدبیری‌ و عدم مدیریت‌ها هم این حواشی را تشدید کرد. نابسامانی‌ها دست به دست هم داد که رونق، شکوه و جلال حسینی، امسال کمی از بُعد ظاهر کم فروغ‌ باشد.

وی افزود: با همه این‌ها، معنای واقعی فرمایش سید انبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) را که فرمودند إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً امروز به وضوح می‌بینیم. معنی این عبارت این است که شهادت حضرت اباعبدالله (ع) داغ سوزانی در دل مؤمنین به وجود آورده که هرگز به سردی نمی‌گراید.

آتش عزایی که فروکش نمی کند

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: تاریخ در آینده، درباره ما و تلاشمان برای تشکیلات حسینی متناسب با شرایط کرونا، قضاوت خواهد کرد. مباد روزی که قضاوت آیندگان درباره من و شما به گونه‌ای باشد که از این آزمون سرافکنده بیرون آمده باشیم. سعی کنیم که امسال رفع تکلیف نکنیم و حواسمان به عزای سید الشهدا (ع) باشد. محرم امسال مسئولیت و تکلیف ما در برابر تعظیم شعائر حسینی را مضاعف کرده است. باید این خلل و نواقصی را که معلول ویروس کروناست، رفع کنیم و تا جایی که در توانمان است، وارد میدان شویم.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی اظهار کرد: امیدوارم مردم شریفمان مضاعف بودن بار و تکلیف بر دوش خود را احساس و موقعیت پیش آمده را به خوبی درک کنند. ان شاء الله همه ما در چشم حضرت سید الشهدا (ع) شیرین بیاییم و حضرت مهر قبولی به ابراز ارادتمان بزنند.

محرم امسال باشکوه تر می شود

وی در پایان گفت: ما هستیم و عرصه ارادت به سیدالشهدا (ع)؛ امسال سال حساسی است؛ اما به لطف خدا نسبت به سال‌های گذشته محرم پرشورتری خواهد بود. ان شاء الله ما هم به اندازه خودمان در مکتب حسینی سهمی داشته باشیم و به خوبی ابراز ارادت کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
تو خونه هم ميشه عزاداري كرد و به سر و صورت زد و شايد ثوابش از علني هم بيشتر باشه چون كاملا از ريا و خودنمايي منزهه
Germany
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
هر کس برای خودش و در منزل خودش
آخرین اخبار