مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر تعداد ۵۳ روستای استان دارای تکنولوژی ۴ G بوده و ۹۲ روستا نیز به فناوری ۳ G دسترسی دارند.

حکمت مدیرمخابرات منطقه کردستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت: هم اکنون ۵۰۰ سایت با تکنولوژی ۴ G و ۴۰۲ سایت دارای تکنولوژی ۳ G در مناطق مختلف استان نصب و در حال بهره‌برداری است.

او با بیان اینکه در سال جاری ۶ سایت ۳ G و ۵۹ سایت ۴ G در استان راه‌اندازی شده است، افزود: تعداد روستا‌های زیرپوشش شبکه همراه اول از ۷۰۶ روستا در سال ۹۲ به ۹۳۸ روستا در سال جاری رسید.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در سال ۹۲ تعداد ۲۲۶ سایت WLL روستایی در استان نصب شده بود که اکنون به ۳۱۶ مورد افزایش یافته ضمن اینکه اکنون ۴۸۲ سایت bts در استان وجود دارد.

حکمت با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن روستایی ثابت و WLL از ۲۵.۲۲ درصد در سال ۹۲ به ۲۶.۸ درصد در سال جاری ارتقا یافته است، اضافه کرد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، چهار هزار و ۲۱۸ کیلومتر فیبرنوری اجرا شده بود که این مقدار به چهار هزار و ۷۵۵ کیلومتر در سال ۹۹ افزایش یافت.

او به رشد ۱۲ درصدی اجرای فیبرنوری در سال جاری نسبت به سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۸ کیلومتر فیبر نوری در کردستان اجرا شده است.

در حال حاضر ۴۹۹ هزار و ۱۰۵ خط تلفن ثابت در کردستان مشغول به کار است و یک هزار و ۵۰۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.