۳ هزار و ۸۶۴ موقوفه با نیت محرم و عزاداری ایام شهادت اباعبداللله الحسین (ع) در خراسان جنوبی ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه  در استان ۹ موقوفه بسیار قدیمی  مرتبط با محرم وجود دارد که موقوفه‌ای در سربیشه با ۳۲۲ سال قدمت از قدیمی‌ترین موقوفات مرتبط با ماه محرم است، گفت: ۴۸۷ نیات روضه خوانی، سه هزار و ۲۵۲ نیت تعزیه داری و ۲ هزار و ۶۸۱ نیت اطعام و عزاداری در استان وجود دارد که مرتبط با ماه محرم و صفر هستند.

او با اشاره به اینکه در مناطق سفید و کم خطر از بقاع متبرکه برای اجرای نیات استفاده خواهد شد، افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای نیات در مناطق سفید و کم خطر وجود دارد.

حجت الاسلام بخشی پور عنوان کرد: هدف از اجرای این نیات تقویت فرهنگ حسینی، ادامه دادن راه عاشورای حسینی و تبلیغ نهضت حسینی است و  اجرای این اهداف نیازمند فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای ۱۰ روز اول ماه محرم از سخنران ویژه‌ای برای حضور در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند دعوت شده است، افزود: عزاداری در این مکان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

او  اظهار کرد: برای اجرای نیات مطلق و بدون قید در ماه محرم بسته‌های غذایی و معیشتی تهیه و بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه  توزیع آب بسته بندی به صورت لیوانی بین عزاداران در دستور کار قرار دارد، افزود: به علت شیوع ویروس کرونا، در زمان اجرای مراسمات ماه محرم در بقاع متبرکه استان هیچ گونه پذیرایی انجام نخواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا و تاسوعا در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، گفت: در ایام محرم ۱۳ مبلغ به تولید محتوای حسینی و مذهبی در فضای مجازی خواهند پرداخت.

او افزود: خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه مناطق سفید و کم خطر استان بر پا می‌شود و برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان  در بقاع متبرکه مناطق سفید و کم خطر استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.