‍ مدیر کل امور روستایی استانداری قزوین گفت: ۱۵۶ طرح عمرانی و خدماتی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در روستا‌های استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری با اشاره به افتتاح ۱۵۶ طرح در روستا‌های قزوین همزمان با هفته دولت، گفت: این طرح‌ها شامل ۷۱ طرح زیرسازی و آسفالت معابر، ۴۲ طرح جدول گذاری معابر، ۳۴ طرح اجرای دیوار حایل و سنگفرش، احداث یک فضای سبز و بوستان روستایی، تجهیز یک بوستان روستایی به وسایل بازی و نصب تابلو ورودی روستا است.

نجفی تاکید کرد: احداث پنج طرح سالن چند منظوره، مرمت ساختمان دهیاری و خانه هلال نیز از دیگر طرح‌های مورد بهره برداری در روستا‌های استان در هفته دولت خواهد بود.

به گفته این مسئول امور روستایی، برای افتتاح این طرح ها، ۲۴۴ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال هزینه شده است.

نجفی اضافه کرد: با افتتاح این طرح‌ها ۱۰۳ هزار و ۶۱۵ روستایی از خدمات زیربنایی و روبنایی ایجاد شده بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین، گفت: طرح‌های مورد بهره برداری شده زمینه اشتغال ۳۲۵ نفر را به طور مستقیم و ۶۵۰ نفر را نیز به صورت غیر مستقیم در سطح استان فراهم می‌کند.

نجفی اظهار داشت: افزایش هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه افزایش هزینه مصالح، عدم امکان تأمین برخی تجهیزات به دلیل تحریم‌ها، نبود ثبات اقتصادی، افزایش هزینه نیروی کارگری و ماشین آلات، افزایش هزینه‌های حمل و نقل و تغییرات مربوط به نرخ‌ها که از مهمترین عوامل هزینه ساز در پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها هستند که باعث شده نسبت به هفته دولت سال ۹۸ کاهش ۳۴ درصدی در تعداد پروژه‌های عمرانی اجرا شده توسط دهیاری‌های استان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.