امام جمعه سیرجان گفت: نهادینه شدن فرهنگ قرآن کریم در جامعه لازمه سلامت مردم و آن جامعه هست و امروز هرچه فاصله‌ها با این کتاب انسان ساز بیشتر شود گرفتاری‌ها بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نشست هم‌اندیشی اعضای شورای قرآنی و برخی از مدیران جلسات خانگی قرآن کریم سیرجان در سالن کنفرانس فرمانداری این شهر برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه سیرجان با بیان اینکه قرآن باید در تمام بخش‌های زندگی جاری و ساری باشد، گفت: نهادینه شدن فرهنگ قرآن کریم در جامعه لازمه سلامت مردم و آن جامعه هست و امروز هرچه فاصله‌ها با این کتاب انسان ساز بیشتر شود گرفتاری‌ها بیشتر است.

حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: باید اهتمام بسیار خاصی برای فرهنگ قرآن کریم داشت و قرآن را به فضای خانه‌ها برد و دوره‌ها و جلسات خانگی قرآن را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.

در ادامه سهراب بهاءالدینی، سرپرست فرمانداری سیرجان ضمن اعلام همکاری مجموعه اداری شهرستان با شورای قرآنی گفت: قرآن کتاب زندگی است و می‌تواند جامعه را در ابعاد و حوزه‌های مختلف هدایت کند، بنابراین برای ایجاد یک جامعه قرآنی و در راستای گسترش آن باید برنامه ریزی و اقدام کنیم.

او افزود: اگر به قرآن عمل کنیم و دیگران را به احکام اسلامی و قرآنی با حرکات و رفتار‌های شایسته انسانی تشویق کنیم، جامعه‌ای سرشار از پویایی وتلاش در زمینه‌های مختلف خواهیم داشت.

بهاءالدینی آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در این خصوص با توجه به جایگاه رفیع قرآن و انوار وحی الهی در توسعه و نشر آموزه‌‎های والای قرآن کریم، وظیفه مسئولان دو چندان شده است.

دراین جلسه محمد ایران نژاد مسئول دفترشورای قرآنی امام عصر(عج) سیرجان گفت: بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه پرداختن به فعالیت‌‎های قرآنی است وامروز جامعه ما به شدت نیازمند فرهنگ قرآنی است و ضرورت دارد قشر جوان را در زمینه تربیت قرآنی ترغیب کنیم.

او بر استمرار کیفیت و کمیت جلسات خانگی قرآن کریم تاکید کرد و جوان گرایی و فراهم کردن شرایط حفظ قرآن کریم در این جلسات را اولویت کاری عنوان کرد و گفت: ایام کرونا موجب شد که خیلی از جلسات و موسسات قرآنی نیمه تعطیل یا راکد شود، اما از امروز قرار بگذاریم که این جلسات و فعالیت‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعال کنیم.

در این جلسه هر کدام از مسئولان جلسات و مراکز قرآنی به ارائه نظرات و طرح‌های قرآنی خود پرداختند و مقرر شد در راستای هم افزایی فعالیت‌های قرآنی همراه و هماهنگ شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.