نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مضمون اشعار مداحان و ذاکران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) باید پرمفهوم و تحول‌آفرین باشد.

اشعار مداحان پرمفهوم و تحول‌آفرین باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در همایش مداحان و ذاکران حسینی (ع) کرمانشاه بر ضرورت استفاده از اشعار غنی، با مضمون و پرمحتوا و تحول آفرین در مراسم روضه خوانی و عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد.

آیت الله علما افزود: اساس انقلاب اسلامی ایران و موجودیت نهضت امام (ره) مبتنی بر قیام عاشورای امام حسین (ع) بود، لذا باید متناسب با این حرکت عظیم، محتوای اشعار مداحان و ذاکران امام حسین (ع) بر اساس انگیزه نهضت آن امام بزرگ باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: عشق امام حسین (ع) عقلانیت را افزایش می‌دهد، زندگی را جهت می‌بخشد، شجاعت و بزرگی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود انسان به مفهوم آزادگی خود عمیقاً بیندیشد و زیر بار هیچ سلطه و زوری نروند.

او بیان کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) فرصت مغتنمی است تا بتوانیم در شخصیت خود، موجودیت خود و کیفیت انسانیت خود و عیار بندگی خود جستجو کنیم و حقیقتاً بدانیم مفهوم زندگی چیست و آینده حیاتمان چگونه خواهد بود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در ماهیت تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) با دو مفهوم سرکار داریم، اول بُعد عقلانی نهضت حضرت است و دوم بُعد عاطفی و احساسی آن که این هر دو محتوا مبتنی بر دین و آموزه‌های الهی و اسلامی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.