معاون درمان علوم پزشکی استان اصفهان گفت: ما در هر ۲۴ ساعت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار جدیدمبتلا به کرونا را در بیمارستان‌های اصفهان بستری می‌کنیم و باید توجه داشت علاوه بر این‌ها تعداد بیماران کرونا مثبتی که در استان هستند نیز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دیروز در نشست خبری مطبوعاتی آخرین تحولات کرونا در استان اصفهان با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار کرد: در این ۶ ماه بالغ بر ۲۵۰۰ فوتی بر اثر کرونا در استان اصفهان داشتیم که شامل مرگ‌های مشکوک و مرگ‌های قطعی هستند که از تعداد ۲۵۰۰ بیمار ۹۷۱ نفر از آن‌ها تست کرونای مثبت داشتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: بیمارانی در بیمارستان‌های ما وجود دارند که علیرغم اینکه تست کرونای آن‌ها منفی است شواهد دیگری دال بر این است که این افراد مبتلا به کرونا هستند؛ که از ۲۵۰۰ نفر فوتی، ۱۵۳۰ نفر از آن‌ها تست کرونای منفی داشتند که این تعداد بیمار را از دست دادیم.


۶۰ درصد مراجعان به بیمارستان‌های اصفهان، تست مثبت کرونا دارند


او ادامه داد: بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند نسبت تست مثبت آن‌ها به ۶۰ درصد رسیده است برای مثال از ۱۵۰ نفری که به ما مراجعه می‌کنند زمانی که آن‌ها را تست می‌کنیم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آن‌ها بستری می‌شود که تست کرونای آن‌ها مثبت است، این عدد در اردیبهشت ماه به ۱۶ درصد رسیده بود که بسیار قابل‌قبول بود. یعنی از هر صد نفر که بستری می‌شدند ۱۶ نفر تست کرونا مثبت داشتند.

کلیدری با اشاره به اینکه روزانه حدود ۵۰۰ بیمار در سطح استان کشف می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار بستری می‌شوند و بر اساس حدود آماری، از بیماران بستری کرونا مثبت تقریبا ۲.۹۱ درصد فوت کردند، اما اگر کل بیماران مشکوک و قطعی را در نظر بگیرم، حدود ۹ درصد از این بیماران بستری فوت شدند.


میانگین مرگ و کرونا در اصفهان از کشور بسیار کمتر است


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این آمار برای دانشگاه علوم پزشکی قابل قبول نیست، بیان داشت: در نُرم جهانی و کشوری اعداد قابل‌قبولی است و میزان مرگ و میر در استان اصفهان از میانگین کشوری بسیار کمتر است.

او با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر از پرسنل بیمارستانی استان درگیر مبارزه با این بیماری هستند، ادامه داد: ۵ نفر از همکارانمان را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادیم، در بین آن‌ها دو پزشک و ۳ غیرپزشک حضور داشتند، اما حال عمده مبتلایان رو به بهبود است.

کلیدری اضافه کرد: موج اولی که در اسفند ماه و فروردین ماه تجربه کردیم موج نسبتاً سنگینی بود که در یک مقطع ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ بیمار به بیمارستان‌ها رجوع می‌کردند و در آن روز‌های سخت تعداد بستری‌های روزانه ما بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر می‌رسید که این تعداد در اردیبهشت ماه به تدریج کاهش پیدا کرد.

بستری شدن ۲۰۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن اشاره به خیز مجدد بیماری در خرداد ماه گفت: از نیمه خرداد خیز دوباره بیماری را در استان تجربه کردیم، بیماران افزایش پیدا کردند و تا این لحظه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها ۹۳۵ نفر است که از این تعداد ۲۰۰ نفر در‌ای سی یو هستند و صد نفر از آن‌ها تحت حمایت دستگاه تنفس مصنوعی هستند؛ نکته قابل‌توجه این است که از این ۹۳۵ بیمار نزدیک به ۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های شهر اصفهان بستری هستند.

او افزود: این آمار بیانگر افزایش تعداد بیمارن بستری در شهر اصفهان است، طی دو هفته اخیر بیماران بستری در شهر‌های بزرگ مانند خمینی‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و... افزایش پیداکرده است که به نسبت جمعیت آمار آن‌ها نیز بالا است.

کلیدری تأکید کرد: ما در هر ۲۴ ساعت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار جدید را در بیمارستان‌های خود بستری می‌کنیم و باید توجه داشت علاوه بر این‌ها تعداد بیماران کرونا مثبتی که در استان هستند نیز افزایش پیدا کرده؛ ما توانایی این را داریم که روزانه ۲۰۰۰ نفر را در استان تست کنیم.
 

روند صعودی تعداد بیماران کرونا در استان اصفهان


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر سیر صعودی تعداد بیماران افزود: تقریباً دو هفته بود که تعداد بیماران بستری بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ بیمار در نوسان بود و امروز پنجمین روز است که ما از مرز ۹۰۰ بیمار رد شدیم، به صورت خیلی آرام تعداد این بیماران افزایش پیداکرده و برآورد همکاران ما این است که این روند با همین روند ادامه دارد.

او ادامه داد: از لحاظ بیمارستان‌هایی که درگیر کرونا بودند، بیمارستان‌های دانشگاهی و بیمار استان‌های غیردانشگاهی به ما کمک کردند؛ بیمارستان‌های غرضی، فاطمه‌الزهرا نجف‌آباد، صدوقی و یا بیمارستان ۵۷۷ ارتش بنا به شرایط بیماران خاصی که باهم توافق کرده بودیم را پذیرش می‌کردند.

کلیدری بیان داشت: یک دوره‌ی تنفس را در اریبهشت ماه تجربه کردیم، اما امروز بیمارستان‌های درگیر ما بیمارستان امین، غرضی و خورشید و تا حدودی در الزهرا هستند و برنامه‌ی بلندمدتی که در استان اجرایی می‌شود بدین گونه است که هم بتوانیم تنفسی به همکارانمان بدهیم تا استراحتی داشته باشند و هم ظرفیت‌ها را مدیریت کنیم؛ ما چرخشی در بیمارستان‌ها ایجاد کردیم و برآورد ما این است ما از شهریور ماه به علت فصل سرما و شروع مدارس و برگزاری مراسمات مختلف وارد یک خیز جدید شویم.
 

نگرانی ازتکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها داریم


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: نکته قابل‌توجه در چهار پنج ماه اول که ما را موفق نشان می‌داد این بود که ما هیچ زمانی بیمار در صف انتظار نداشتیم، ولی نگرانی ما این است که ما بیمارانی در صف انتظار داشته باشیم و تمام توان را در چند ماه گذشته گذاشتیم که بیماری در صف انتظار ICU و در انتظار تخت نمانند.

او گفت:، اما اگر شرایط به طوری بود که بیماران روز به روز افزایش یافتند با بیماران منتظر در صفوف انتظار ICU مواجه خواهیم شد و این امر باعث بالا رفتن مرگ‌و میر بیماران می‌شود و پیش‌بینی که شده در ماه‌های سرد سال نزدیک به ۲۵۰۰ تا سه هزار بیمار بستری شده خواهیم داشت و از این تعداد بیمار حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر در شهر اصفهان بستری خواهند شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار