مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از نام نویسی ۳۰۰ هیات عزاداری در سامانه بیرق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام افتخاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هماهنگی برگزاری ماه محرم بر ضرورت نظارت‌ها بر مراسم‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: ثبت نام هیئت‌ها در سامانه بیرق برای همین موضوع نظارت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
 
حجت الاسلام افتخاری به ثبت نام ۳۰۰ هیات در این سامانه اشاره کرد و افزود: هیات‌ها موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و خود داری از نذری‌های فله‌ای هستند و پذیرایی مطلقا ممنوع و فقط توزیع آب معدنی مجاز است.

او با اشاره به پوشش رسانه‌ها برای عزاداری‌هایی که همه دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند، بیان کرد: عزاداری‌های محله‌ای که یک مداح و سخنران در هر محله ۱۵ دقیقه عزاداری می‌کنند و همچنین هر خانه یک حسینیه که بیشتر با ظرفیت صداوسیما اجرا می‌شود جز برنامه‌های سازمان تبلیغات در ایام محرم است.

جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نظارت‌ها و آمار‌های ارائه شده در ستاد پیشگیری کرونا نشان دهنده این است جامعه روحانیت و اماکن مذهبی با ۸۷ درصد بالاترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارا است.
 
جمالی با قدردانی از فعالیت‌های صداوسیما در همه زمینه‌ها افزود: در ایام محرم رسالت صداوسیما سنگین‌تر خواهد بود و باید فرهنگ سازی لازم را در خصوص عزاداری ماه محرم داشته باشد.

او به ضرورت همکاری همه ارگان‌ها برای برگزاری عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و بیان کرد: به ویژه شهرداری‌ها برای محیا کردن فضا‌ها و آموزش و پرورش برای در اختیار گذاشتن فضا‌های باز مدارس همکاری لازم را داشته باشند.

بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این جلسه به هماهنگی که بین ارگان‌های بهداشتی و اماکن مذهبی سازمان تبلیغات و هیات‌های مذهبی در استان از ابتدای این کووید ۱۹ بوده اشاره کرد و گفت: اماکن متبرکه و مساجد یکی از اماکنی هستند که ۸۷ درصد پروتکل‌های بهداشتی را  رعایت می‌کنند و قرار شد تجمعات بیشتر از ۵۰ نفر نباشد، برای عزاداری‌ها از فضای باز استفاده شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در این مراسم ضروری است.

بانشی به پذیرایی‌ها و نذورات هم در عزاداری‌ها اشاره کرد و افزود: پذیرایی‌ها مثل شربت آب و مواد غذایی که به صورت فله‌ای هستند ممنوع است و اگر نذری باشد خشک و به صورت بسته بندی باشد تا بتوانیم محرمی باشکوه‌تر با رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشیم تا در کنار مسائل معنوی سلامت خود را هم حفظ کنیم.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.