مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : یک شرکت دانش بنیان در کرمانشاه با تولید ماسک‌های استاندارد، نیاز کادر درمان این استان به ماسک را برطرف کرده است.

شرکت دانش بنیان در کرمانشاه نیاز کادر درمان را برطرف کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ تورج شیرزادیان مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با شیوع ویروس کرونای جدید نیاز به استفاده از ماسک صورت به یکباره افزایش یافت و در مدت کوتاهی تولیدی کارخانه‌ها تمام شد تا تأمین ماسک به مشکلی برای مردم تبدیل شود.

او گفت : در روز‌های ابتدایی فراگیری این مشکل یک گروه جهادی متشکل از دانشجویان دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه اقدام به راه‌اندازی کارگاهی برای تولید ماسک‌های استاندارد کردند که بخش اصلی تولیدات آن‌ها به مصرف کادر درمان می‌رسد.

او افزود: در این کارگاه ماسک‌ها سه لایه جراحی، ان ۹۵ مخصوص کودکان و نوجوانان، نج لایه ان ۹۵ و شش لایه ان ۹۹ با تکنولوژی به روز و براساس دانش بومی تولید می‌شود که بخش درمان استان کرمانشاه مصرف کننده اصلی این ماسک‌ها است.

 شیرزادیان ادامه داد: این کارگاه تولیدی که در مدت کوتاهی راه‌اندازی و شروع به‌کار کرد با شعار «خواستن توانستن است» کارآمدی تفکر جهادی و تلاش براساس دانش بومی و نیرو‌های داخلی را به منصه ظهور رساند.

او افزود:ماسک‌های تولیدی این کارگاه ذرات سه نانومتر و بالاتر را با بازدهی ۹۹ درصد حذف می‌کند و دارای تاییدیه سازمان انرزی اتمی است که برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی کاملاً مناسب است.

او گفت:  در این کارگاه روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید می‌شود که این ماسک‌ها علاوه بر توزیع در بیمارستان‌های استان کرمانشاه برای بخش‌های اداری سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.