رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با شرایطی که پیش رو داریم از جمله برگزاری آزمون‌ها و آیین‌های عزاداری ایام محرم احتمال می‌رود اوضاع بیماری کرونا در استان بدتر شود.

احتمال بدتر شدن اوضاع بیماری کرونا در کرمانشاه وجود داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : متاسفانه هم اکنون در اطفال هم شاهد افزایش موارد مثبت کرونا هستیم، انتظار می‌رود در اواخر شهریور و مهر ماه تعداد بیماران بیشتر شود که باید آمادگی لازم برای مقابله با آن را داشته باشیم و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

او گفت : مراکز ۱۶ ساعته باید همچنان فعال باشند، هم اکنون مشکل بیمارستان‌ها کمبود اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز است که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد که در این رابطه به زودی یک دستگاه اکسیژن ساز هزار لیتری برای بیمارستان امام رضا (ع) تهیه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: امسال علاوه بر اقداماتی که برای مهار ویروس کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده چندین طرح عمرانی، آموزشی و بهداشتی، درمانی توسط دانشگاه در حال اجرا است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید که بهره برداری و افتتاح از این پروژه‌ها در سال جاری به صورت وبیناری و با حضور وزیر بهداشت انجام می‌شود.

مرادی افزود: نظارت لازم بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری توسط همکاران حوزه معاونت بهداشتی انجام شده است.

او ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری ماه محرم ضروری است و ثبت و ضبط اجرای پروتکل‌ها در هیات‌ها و همچنین نحوه اجرای دستوالعمل‌ها در آزمون‌ها و تهیه مستندات کامل توسط همکاران روابط عمومی صورت گیرد و در این زمینه به نکات مثبت و منفی پروتکل‌ها توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از خانواده‌های افرادی که در کنکور امسال شرکت می‌کنند، می‌خواهیم از همراهی و تجمع در اطراف مراکز امتحانی خودداری کنند.

مرادی افزود: باتوجه به افزایش سرعت انتقال ویروس در اجتماعات بهتر است افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در این مراسم عزاداری شرکت نکنند.

او ادامه داد: مطابق دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا نذورات باید به صورت خشک، خام و با بسته بندی مناسب باشد و توزیع آن بدون ایجاد تجمع صورت گیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشگی کرمانشاه گفت: انجام مراسم عزاداری در اماکن سرپوشیده مجاز نیست و زمان مراسم نباید از دو ساعت بیشتر شود و عزاداران حتما باید از ماسک استفاده نمایند.

مرادی گفت: تیم‌های بازرسی مشترک معاونت بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی استان بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری نظارت کامل داشته و در صورت تخلف با توجه به مصوبات ستاد کرونا و مطابق با دستورالعمل‌های موجود برخورد لازم با متخلفین صورت خواهد گرفت.

او افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و رعایت جدی پروتکل‌ها مراسم عزاداری ماه محرم به نحو مناسب برگزار شود و شاهد افزایش بیماری کرونا در استان نباشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.