رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، ایجاد بهره‌وری و استفاده درست از منابع در بخش کشاورزی را ضرورت تحقق جهش تولید دانست .

استفاده درست از منابع ضرورت تحقق در جهش تولیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، ایجاد بهره‌وری و استفاده درست از منابع در بخش کشاورزی را ضرورت تحقق جهش تولید دانست و گفت : ضرورت دارد برای تحقق جهش تولید، به صورت برنامه‌محور از منابع و پتانسیل‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

او گفت : بخش کشاورزی یکی از بخش‌های گسترده در استان کرمانشاه است و با پتانسیل‌های ارزشمند از جمله منابع خدادادی، اقلیم‌های متنوع، دشت‌های حاصلخیز و دانش آموختگانی که دارد یک بستر استثنایی برای توسعه محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از عرصه‌ها در استان تدوین شده است، افزود: برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان باهدف استفاده از فرصت‌ها و ایجاد بهره‌وری تدوین شده و در این راستا ترویج و آموزش کشاورزی بهره‌برداران یک ضرورت است.

او با قدردانی از تلاش‌های مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و فعالیت‌های مدیریت هماهنگی ترویج ادامه داد: خوشبختانه در سال اول برنامه سازمان اهداف برنامه محقق شده و ۴۸۰ هزار تن به تولیدات کشاورزی استان افزوده شد.

حاتمی با بیان ضرورت‌های ترویج و آموزش کشاورزی افزود: دستاورد‌های بخش کشاورزی مدیون حضور محققین در مزارع کشاورزان است که یافته‌ها و دستاورد‌های تحقیقاتی را به کشاورزان منتقل می‌نمایند.

او با تاکید بر ارتباط بیشتر بخش تحقیق، اجرا و آموزش گفت: بایستی با استفاده از علم روز، تکنولوژی و استفاده از ایده‌ها به سمت کشاورزی مدرن برویم چرا که کشاورزی سنتی نمی‌تواند جوابگوی امنیت غذایی و معیشت جامعه باشد 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.