معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها گفت: سال گذشته ۷ هزار نفر از محکومان زندان تهران به کمیسیون عفو معرفی شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام فیروزجایی معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها از تشکیل ۷ واحد نظارتی و استقرار ۲۲ دادیار در تمامی زندان‌های استان تهران خبر داد و گفت: در سال گذشته ۷ هزار نفر از محکومان زندان استان تهران به کمیسیون عفو معرفی شدند که بخش عمده آن‌ها آزاد شدند و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از محکومان نیز از امتیازات ارفاغی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان از بدو ورود به زندان تاکنون فاقد ملاقات بودند که بخش عمده آن‌ها از افاغنه یا اهل شهرستان‌های دورافتاده کشور بودند که در تهران مرتکب جرم شده اند،  تصریح کرد: ۳۰۰ نفر از این افراد با معاضدت قضایی و حمایت خیرین آزاد شدند.

حجت الاسلام فیروزجایی گفت که مشکل برخی از این افراد پر بودن زندان‌های محل اقامتشان و یا اعسار در تأمین هزینه نقل و انتقالشان بوده و خودشان توان پرداخت این هزینه را نداشتند که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در واکنش به این موضوع با تأکید بر تسهیل امور مردم تأکید کرد: «اگر زندان محل زندگی این افراد امکان پذیرش آن‌ها را دارد، قوه قضاییه هزینه نقل و انتقال آن‌ها را بپردازد تا خانواده هایشان برای ملاقات با این افراد دچار سختی نشوند».

وی با اشاره به آزادی مشروط، تعلیقی و با پابند بیش از هزار و ۹۷۰ نفر از زندانیانی که در موج اول کرونا به مرخصی رفتند و تداوم این روند در موج دوم کرونا، از مشکل تأمین پابند برای اعطای مرخصی به زندانیان سخن گفت که رئیس قوه قضاییه دستور داد پابند‌های مورد نیاز سازمان زندان‌ها با فوریت ظرف روز‌های جاری تأمین و در اختیار مسئولان زندان‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام فیروزجایی عمده جرایم رایج در تهران را نیز به ترتیب، جرایم مربوط به مواد مخدر، سرقت، جرایم علیه اموال و مالکیت، جرایم علیه اشخاص و پرونده‌های مالی و حقوقی عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار