محمد نوذری گفت: پژوهش‌ها در استان ایلام باید کاربردی و در راستای حل مشکلات استان باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد نوذری معاون استاندار ایلام صبح امروز چهارشنبه در نشست کار گروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان با اشاره به سال جهش تولید اولویت‌های پژوهشی استان را بر این محور عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری اولویت‌های پژوهشی استان را در مسیر سرمایه گذاری، تولید و اشتغالزایی گذاشته‌ایم که منتج به راهکار‌های عملیاتی در این زمینه شود.

اوبا بیان اینکه یکی از هدف‌های مهم استان در حال حاضر ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری جوانان است، تصریح کرد: خوشبختانه در این مسیر اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است و امیدواریم در حوزه تحقیق و پژوهش نیز موانع پیش رو شناسایی و برطرف شود.

نوذری در ادامه بر کاربردی نمودن پژوهش‌ها در استان تاکید کرد و گفت: یک مشکل اساسی در این زمینه بی ثمر ماندن نتایج تحقیق و پژوهش‌ها بوده به طوری که مجموعه تلاش‌ها منتج به یک خروجی مثبت در بازار کار و جامعه نمی‌شود که این یک نقیصه بزرگ است و باید رفع شود.

او ادامه داد: اولویت‌های پژوهشی بایست بر اساس اولویت نیاز روز جامعه اقدام و بر این اساس شناسایی مسئله و انتخاب طرح برای رفع مشکلات صورت پذیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد که با هدفمند نمودن کار‌های پژوهشی بر مجموعه نیاز‌ها جامعه بتوان شاهد کارایی و اثر بخشی بهتر آن‌ها شد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.