محبی از ساخت۳۵۰۰ واحد مسکونی در استان ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حبیب‌الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با بیان اینکه شاخص برخورداری روستا‌های استان در بخش مسکن بالای ۵۰ درصد است که نسبت به دیگر استان‌های کشور جزء استان‌های برتر هستیم، گفت: سیل ۹۸ با تدبیر استاندار به فرصتی برای نوسازی و بهسازی و ایمن سازی روستا‌ها تبدیل شد.

 محبی  اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر حسب وظایفی که در قانون برایش مشخص است در چند بخش شهری، در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، روستایی و عمران ونوسازی روستا بافت روستا‌ها فعالیت می‌کند.

او افزود: در بخش مسکن شهری سالانه از محل تسهیلات بانکی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد برای واحد‌های فرسوده و یا کسانی که قصد احداث واحد مسکونی در این شهر‌ها دارند با نظارت مستقیم بنیاد مسکن، این کار انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با بیان اینکه در بخش شهری وظیفه کارگزاری راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن به ما واگذار شده است که در حال ثبت نام نهایی متقاضیان هستیم، اضافه کرد: در بخش نوسازی روستا‌ها و حوادث غیرمترقبه، نوسازی بخش مسکن مستقیم به بنیاد مسکن واگذار شده است.

محبی یادآورشد: در بخش تسهیلات طرح ویژه در دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲، تاکنون بالغ بر ۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و بلاعوض پرداخت شده که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن بصورت بلاعوض از محل حوادث و طرح وِیژه در اختیار متقاضیان قرار گرفته و بالغ بر ۷۰ هزار واحد مسکونی نوساز و یا تعمیر شده است.

او بیان کرد: در بخش اجرای طرح‌های هادی در این دوره ازسال ۱۳۹۲ تا پایان ۹۸ بالغ بر ۳۲۳ روستا در دست اقدام بوده که ۱۰۴ میلیارد تومان برای این مهم هزینه شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.