آرش شکرریز، درباره جزییات قرارداد ویلموتس و خسارتی که برای کشورمان در پی داشته است، صحبت‌هایی را مطرح کرد.

آرش شکرریز وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس حقوقی فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزییات حقوقی قرارداد مارک ویلموتس که با یک ماه حضور در ایران کل مبلغ ۴ ساله را مطالبه کرده است، گفت: باید در ابتدا به گذشته نگاه کنیم، زمانی که مهدی تاج اعلام کرد یک نفر از وزارت ورزش با او تماس گرفته و گفته است کی روش باید ایران را ترک کند. بهتر است تاج برای اولین بار افشا کند که چه کسی از وزارت ورزش این پیغام را به او رسانده است. باید مشخص شود شخصی که گفته کی روش باید برود و ویلموتس جایگزینش شود چه کسی بوده است.

تاج فرد بی سواد و ناآگاهی نیست

شکرریز ادامه داد: برای تعمدانه بودن کوتاهی در این قرارداد دلیل دارم، چرا که تاج فرد بی سواد، ناآگاه و خارج از فضای مدیریتی نبوده است. او سال‌ها در باشگاه سپاهان مدیریت کرده و عضو هیئت رئیسه مدیران ورزشی نیز بوده است. نکته دیگری قابل توجه است، یک فرد حقوقی مانند براتی یا وثوق احمدی که در آن برهه در فدراسیون فوتبال سمت داشته، در عقد قرارداد شرکت نداشته است.

ویلموتس با استناد به یک کلمه، پیروز دعوا شد

وی افزود: وقتی ویلموتس آمد، اذعان کرد با ۲ قرارداد مواجه شده است. یک قرارداد که در بلژیک مورد توافق قرار گرفت و یک قرارداد هم در ایران رویت شد. قراردادی که در ایران تنظیم شده بود، به زبان انگلیسی بود و ویلموتس به زبان فرانسه تسلط دارد. در نهایت با مشورت وکلای خود به یک کلمه استناد کرد که کلید پیروزی آن‌ها است.

هیچ شخصی نمی‌تواند ادعا کند که قرارداد را نخوانده، امضاء کرده است

شکرریز تصریح کرد: من معتقدم این قرارداد کاملا تعمدی و با ضعف بسته و باعث شده است امروز ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو، غیر از ۲ میلیون یورویی که قبلا به ویلموتس پرداخت کرده ایم، بازنده شویم. طبعا افرادی که زیر آن قرارداد را امضاء کرده اند از جمله تاج، از اشخاصی هستند که در این قرارداد دخیل بوده اند. آن‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که نخوانده قرارداد را امضاء کرده اند. قطعا باید مطالعه کرده، برای آن‌ها ترجمه شده و کارشناسان حقوقی اظهار نظر کرده باشند.

کارشناس حقوقی: قرارداد با ویلموتس تعمدانه برای باختن بسته شد

افراد پشت پرده به کشورمان خیانت کرده اند

این کارشناس حقوقی گفت: بعد از چند ماه با ویلموتس اختلاف پیدا کردیم. کل ارزش او ۶۰۰ هزار یورو بوده است، اما با ایران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو توافق کرده بود. قطعا ذی نفعانی در این قرارداد حضور داشته اند. افرادی در پشت پرده هستند که به کشورمان خیانت کرده و در این موضوع کوتاهی کرده اند. شایسته بود در هنگام اختلاف با ویلموتس و تصمیم برای کنار گذاشتن او به دلیل نتایج ضعیف، مثل تیم‌های ساحل عاج و بلژیک، مشورت می‌کردند تا با یک توافق متقابل از مراجعه ویلموتس به فیفا جلوگیری می‌شد.

شکرریز بیان کرد: در رای فیفا کاملا روشن بیان شده دعوای متقابل ایران رد شده است. موضوعی که قصد داشتیم ۳ ماه خسارت پرداخت کنیم مورد قبول واقع نشده است.

برای تصمیم گیری با یک فرد خائن مشورت شده است

وکیل پایه یک دادگستری اذعان کرد: من در خرداد ماه امسال در یکی از روزنامه‌ها افشاگری کردم و درباره فردی به نام لودویک دلشات صحبت کردم. این فرد در تمام پرونده‌های باشگاه تراکتور با تبانی با طرف مقابل، این تیم را بازنده کرده است. باید از مالک باشگاه تراکتور سوال کنید چطور ۵۰۰ هزار یورو محکوم شد، آن هم در قبال بازیکنی که مصدوم بود و به همین دلیل فوتبال را کنار گذاشت. دلشات وکیل باشگاه تراکتور بود و با باخت در پرونده، ۵۰۰ هزار یورو به تراکتور ضرر زد. در چنین شرایطی اخراج فردی مانند دلشات چه تاثیری دارد. حال اعلام کرده اند که به دادگاه CAS مراجعه می‌کنیم. در حالی که می‌توانستیم ۳ داور داشته باشیم از این حق استفاده نکردیم و با همان فرد خائن مشورت کرده و به یک داور رای داده و همان داور هم به این شکل تصمیم گرفته است. فکر می‌کنم باید حدودا ۱۳۰ هزار فرانک سوئیس برای تشکیل پَنِل هزینه کنیم. مسئله‌ای که به آن بی توجهی شده آن است که مربی که ارزش ۶۰۰ هزار یورویی داشته را تبدیل به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو در سال کرده ایم و او به عنوان غرامت کل مبلغ قرارداد را مطالبه کرده است. در توافق قراردادی و قواعدی که در فیفا رسیدگی می‌شود، با این دلیل که شخص بیکار شده است کل مبلغ را حق او می‌دانند. این موضوع اصلا عجیب نیست. اگر شخصی در مصاحبه این موضوع را ظالمانه می‌داند، مطلع نیست.

قبل از شکست مجدد باید وارد مذاکره شویم

شکرریز گفت: سیستم دادگاه سوئیس، سیستم قانون مُدَوِن و رویه رسیدگی در فیفا، رجوع به آرای قضایی است و طبق اصل عدالت نظر می‌دهند. همین الان می‌توان پیش بینی کرد نتیجه آن پرونده چه خواهد شد. باید حداقل یک تیم حقوقی ورزیده و توانمند برای این موضوع و در جهت توافق وارد مذاکره شوند و قبل از این که مجددا شکست بخوریم موضوع را حل کنند.

کارشناس حقوقی: قرارداد با ویلموتس تعمدانه برای باختن بسته شد

امیدوارم اموال این افراد برای پرداخت مبلغ غرامت کافی باشد

او در ادامه بیان کرد: در حقوق شرکت‌ها، بحثی به نام قصور مدیران وجود دارد. آنچه که مسلم است فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیردولتی است. از آن جایی که مبلغ غرامت قطعا از حقوق عمومی پرداخت می‌شود، دادستان به عنوان وصی دعوای عمومی باید وارد این موضوع شود و در قالب دستور موقت، اموال تمام افرادی که ذی نفع بوده و قرارداد را امضاء کرده اند را توقیف کند تا رای دادگاه صادر شود. این اتفاق موضوعی است که تنها یک نفر در آن دخیل نبوده است. افرادی هستند که خیانت و کوتاهی کردند یا ناآگاه بودند؛ اگر ضمان حقوقی دارند باید بررسی شود و اگر دارای مسئولیت کیفری هستند باید به دادسرا معرفی شوند. در قانون مجازات اسلامی قصور و باختن اموال مردم جرم شناخته می‌شود. امیدوارم اموال این افراد کفایت مبلغ غرامت را داشته باشد. چون غیر از غرامت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی، موضوع دستیار‌ان ویلموتس هم مطرح است. ویلموتس حدودا ۹ میلیون یورو، برای ما هزینه برداشته است.

غرامت باید از اموال قصورکنندگان پرداخت شود

او اضافه کرد: با توجه به این که زمان اعتراض ما به این تصمیم حدودا یک ماه است، به نظرم وزارت امور خارجه باید یک تیم حقوقی که در دعاوی بین المللی شرکت کردند و بعضا برنده هم شدند، تشکیل دهد و برای اعتراض اقدام شود. قانون مالیات‌ها اجازه می‌دهد که بدهکاران مالیاتی ممنوع الخروج شوند، اما شخص دادستان هم می‌تواند در این باره اقدام کند. اگر قصور مسئولان در دادگاه صالحه ثابت شود و منجر به حکم قطعی شود باید غرامت از اموال قاصران پرداخت شود.

علی نژاد در اظهاراتش دچار تناقض است

شکرریز با انتقاد از گفته‌های مهدی علی نژاد (معاون وزیر ورزش و جوانان) گفت: علی نژاد دچار تناقض است، چرا که در مصاحبه‌ای اشاره کرد شخص وزیر قرارداد را مطالعه و بحث سه ماه پرداخت غرامت را اضافه کرده است. حال چگونه ادعا می‌کند وزارت ورزش مطلع نبوده است. پس از شروع دعوا، یکی از نمایندگان حقوقی فدراسیون فوتبال شبیه به تازه کار‌ها و به شکلی غیرحرفه‌ای مصاحبه و اعلام کرد ما برنده پرونده ویلموتس هستیم. وکیل حرفه‌ای و زبده قبل از رسیدن به مرحله دعوا سعی می‌کند موضوع را با صلح حل کند و هیچ وقت اعلام برنده بودن در پرونده نمی‌کند. حتی اگر ادله محکمی در دست داشته باشد از قبل اعلام نمی‌کند، چرا که طرف دیگر قاضی است که باید تصمیم بگیرد. نمی‌توانیم بگوییم در دادگاه آینده برنده هستیم یا بازنده؛ فرد باهوش دعوا را به سمت سازش می‌برد و قبل از آن که بازنده شود موضوع را ختم می‌کند.

کارشناس حقوقی: قرارداد با ویلموتس تعمدانه برای باختن بسته شد

کی روش که یک مربی برند بود را از دست دادیم

وی در ادامه بیان کرد: پرونده‌هایی از ورزش ایران بوده اند که در مجامع بین المللی برنده شدند، اما افراد در آن‌ها وارد بازی نمی‌شوند. این قرارداد تنها برای بازنده شدن بسته شد. دستگاه‌های امنیتی باید وارد شده و با بررسی ذی نفعان را شناسایی کنند. کی روش پس از ترک ایران سرمربی تیم ملی کلمبیا شده است، یعنی به یک جایگاه بالاتر رسید. بار‌ها کی روش به مدت ۶ ماه حقوق نمی‌گرفت و یا نقدا از فیفا دریافت می‌کرد، اما قرارداد را فسخ نمی‌کرد چرا که به انجام کار خود متعهد بود. ما در مقابل ژاپن به دلیل قصور فردی یک مدافع حذف شدیم، مقصر کی روش نبود؛ بنابراین بهترین زمان بود تا با کی روش برای تعدیل مبلغ قرارداد، مدت قرارداد و شرایط جدید مذاکره می‌کردیم. نباید مربی برند دنیا را کنار می‌گذاشتیم و یک مربی درجه ۳ اروپایی را به تیم ملی با این مبلغ بالا دعوت می‌کردیم.

ویلموتس هیچ پیشنهادی بهتر از مبلغ غرامت ایران نخواهد داشت

شکرریز در پایان گفت: اگر ویلموتس با تیم دیگری قرارداد ببندد ایران از پرداخت غرامت معاف خواهد شد، اما ویلموتس هیچ پیشنهادی بالاتر از این مبلغ نخواهد داشت. باید بررسی کرد چرا روزی که بنا شد ویلموتس را کنار بگذارند با او توافق نشد که بتواند به فیفا شکایت کند. دستگاه‌های امنیتی با ورود به این قضیه و بررسی ابعاد آن یک بار برای همیشه ریشه این اشتباهات را خواهند زد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
آیا قوه قضاییه جرات وارداده محاکمه وبرکناری امضا کنندگان قرار داد را دارد یا پشت آنها ایستاده واز فساد حمایت می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
تمام مدیران سطح بالا ی لیبرالی صبح جمعه متوجه همچین ترکمنچایی شدند /برجام فوتبالی مبارک دولت باشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا آزادی
۲۰:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
هیچ کس حق نداره از بیت المال پرداخت کنه
باید از بانیان این ننگنامه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۹:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
به گواهی قرآن یوسف ع وقتی خواستار مسئولیت خزانه داری مصر برای مهار قحطی شد گفت ((...انی حفیظ علیم))
یعنی من چون امانتدار و دانا هستم مسئولیت این کار را به من بسپارید
اگر همین یک آیه قرآن سرلوحه کار مدیریت کشور می شد و همه جا امین ترین و داناترین افراد به کار گمارده می شدند چنین خساراتی به کشور و بیت المال وارد نمی شد
نتیجه مدیریت ها و مسئولیتهای ناشی از زد و بند و پارتی بازی و سفارش و مدرکهای دانشگاهی پولی بهتر از این نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
حالا هرچی دلتان میخواد بزور از مردم مالیات بگیرید // حالا هی بنزین را گرون کنید // حالا هی 27 درصد نزول بانکی بگیرید // ویلموس همه را جمع کرد و برد // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اقای تاج این خسارت را باید از جیب خود بپردازد نه از بیت المال ویا به دار مجاز آویخته شود برای عبرت سایر مدیران بی کفایت این مملکت......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خواهشاً پول از بیت المال حواله ویلموتس نکنین و از جیب آقای وزارت ورزش و همدستانش بدین تا دری عبرتی باشه برای همه مسئولین .
دیگه برای ما ارزشی های نظام مفهوم نداره و باید عدالت برقرار بشه .
مرد فقط سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
من چندین ساله از فوتبال بدم میاد چیه یدونه توپ انداختن وسط الکی بیست و دو نفر هم میدوند دنبالش این شوت میزنه اوت میزنه که چی؟به نظر من باید این جریمه رو پولشو طرفداران فوتبال پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۸:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
ما و همه مردم ایران راضی نیستیم که پولی به این اجنبی بی ....داده بشه.حتی فوتبال را هم تعطیل کنید چون مدتی فساد می خوابه.دوم اینکه تاج و دار دسته اش را بازداشت و از قرون آخرش ازشون نگذرید.منم می تونستم پیش بینی کنم که نمی تونستیم ارز به این یارو بدیم.اینا نمی تونستن.!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
بدبخت مردم ستمدیده و محروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
بازم میگم یابایدازجیب خودمسئولین ومقصرین پرداخت شه یابذارید درفوتبال تخته بشه غیرازاین دو راه هم راه دیگه ای نیست... فوتبالی که هیچ عایدی برا مردم وکشورنداره همون بهترکه برچیده شه .یکم بریدازاروپایی ها مدیریت فوتبالویاااااد بگیرید.
Germany
ناشناس
۱۶:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
این غرامت هارو باید تاج و وزیر ودارودسته ورزشیش که مسبب این داستان هستن بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
بعد از کی روش باید مربی ایرانی میاردیم تا بتونیم بعد از جام ملتها و اون شکست تلخ مقابل ژاپن تیم ملی بازسازی کنیم و شرایط تیم عادی بشه برای جهش بعدی مربی خارجی میاوردیم ولی متاسفانه بدترین تصمیم گرفتیم از حاشیه وارد حاشیه بدتر شدیم

هر تیمی که بخواد مربی خارجی بیاره اول باید بودجه مشخص داشته باشه نه اینکه مربی بیاریم بعد دنبال پول جور کردن برای مربی باشیم هیچ جای دنیا اینکارو نمیکنن نتیجه این کارها هم محرومیت از سوی فیعا میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
باید بهش بگن بیاد ایران مربی شه حقوقشم سال به سال بگیره بعد اگه نیومد توافقی قراردادش رو فسخ کنند. اون ایران بیا نیست. فوقش اگه اومد تیمو بدن دستش دنبال فرصت باشن بندای قراردادرو نقض کنه که صدرصد این کارو می کنه بعد ازش به فیفا شکایت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
آقای شکر ریز معلومه از فوتبال هیچ نمیدونی با کی‌روش هیچ دستاوردی نداشتیم رفتن جام جهانی وحذف شدن در مرحله گروهی هنر نیست با کی‌روش هم قرارداد ننگین بسته شد خیلی به جیب زد و رفت و کسانی دیگه از فدراسیون هم سهم خودشون را گرفتند به قرارداد کی‌روش هم نگاه کن دلیلی نداره قرارداد مربیان و بازیکنان محرمانه باشه، فرار مالیاتی داشته باشن به ریش مردم بخندن هر فسادی هم مرتکب شوند کسی حرفی نزنه، قرارداد ویلموتس خیانت به مملکت است باید با امثال تاج مثل جاسوس برخورد بشه هدف این افراد فاسد ضربه به اقتصاد کشوره، قبل از اینکه از کشور فرار کنند دستگیر بشن
-
حمید
۰۸:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
نکنه انتظار داشتین با کیروش قهرمان جام جهانی بشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
امید صفوی
۱۴:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
به نظرم اینکه این ماجرا تعمدی بوده یا سهوی خیلی باید روش کار بشه و اثبات بشه و همین جوری نمیشه مطرحش کرد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
یه ریال هم نباید به این داده بشه. حتی شده فوتبال هم تعلیق بشه. بزار ین بشه. پول زور و حروم رو نباید داد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
نه بابا بهش یک یورو هم نمیدن برانکو این همه جام اورد بعد دوسال هنوز پولشو ندادن گریش در اومده فقط بهش لطف کردن گفتن بیا جشن قهرمانی ما عکس بنداز! حالا چه برسه به ویلموتس
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
بنده به عنوان یه هم وطن ۴۰ ساله متاهل دارای دو فرزند تحصیلات فوق لیسانس بیکار بدون بیمه بدون مسکن و هزاران جوان مثل شرایط بنده آخه این فوتبال چقدر ارزش داره که بیت المال رو خرجش میکنید بخدا مردم محتاج یه لقمه نون حلال هستند این ملت واسه این انقلاب خون دادن چرا یکی نیست جلوی این همه خیانت رو بگیره بخدا ما انقلابی ها هم داریم یواش یواش پیاده میشیم مسئولین تا دیر نشده کاری انجام بدین
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۱۶:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
9 ميليون يورو ضرب در 20 هزارتومن مساوي با 180 ميليارد تومن . واقعا خيلي رقم بالايي كه تو اين شرايط به كشور وارد شده . اون مافياي فوتبالي بايد شناسايي و رسوا بشه . حقوق 7000 هزار كارگر در يكماه = جريمه 1 نفر ويلموتس
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خوشبحالت.منم 40سالمه.ولی مجردبیکار.علاف بدهکارو آس وپاس .من چکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
شما بیکاری با چه وجودی دو تا بچه داری و اصلآ چرا ازدواج کردی .....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
وزير به فكر تيم محبوبشه نه تيم ملي تمام زورشو زد تا وقتي سر كرسي وزارته كاپ اسنپي بفرسه براشون تو اين چهار سال بايد اموالش مصادره بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
معلومه پنالتی ها برای کی گرفته میشه رو که نیست سنگ پا هست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
همه چیزو با هم قاطی نکن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
این قدر بحث ابی و قرمز نکنید ما که اخرش نفهمیدیم وزیر ابیه یا قرمز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اقای امیر همه چیز باهم قاطی هست نیاز نیست ما قاطیش کنیم
همین هوادارای تیم سوگولی خواستن کیروش بره بابا مسعودشونم واسه دل اونا اینکارو کرد بعدشم دیگه براش مهم نبود کی میاد تیم ملی اصن تیم ملی کیلو چند
به همین راحتی کی روش رو از دست دادیم تا یه عده خوشحال باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اولا پنالتیا نه و یه پنالتی اشتباه
اینهمه سرمونو بریدن که یه پنالتی توش گمه البته این به اون پنالتی هند استنلی جلو همین سپاهان که گرفته نشد در
چیه خیلی سخته نه؟ یه پنالتی اشتباه واسه ما گرفتن دارین جون میدین اونوقت ببینین تیمای دیگه تو این چهار سال چی کشیدن که مفت مفت امتیاز میدادن بهتون و جام اسنپی میفرستادن دم در باشگاه افشین شارلاتان بره تحویل بگیره
رو رو شماها دارین که زبونتون باز درازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
کیسه کشا همین که تو لیگ برترن از سر نعمات چندتا دونه درشته
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سنگ پا تویی که هر سال بدون لیاقت قهرمانتون می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
تا ریال اخر خسارت را باید تاج ودارودسته پرداخت کند ریالی کسی حق ندارد از ببت المال برای حماقت این افراد پرداخت کند اموال مدیران فدراسیون باید مصادره وخسارت پرداخت شود لطفا چاپ کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
پول باید فقط از جیب مقصران پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
این ضرر و زیان و آبروریزی باید از جیب مسئولین فدراسیون و وزیر ورزش و همه عاملان : جبران شود نه از بیت المال.
وقتی کارگران هپکو و نیشکر و ده ها تولیدی دیگر ماهاست که حقشان را نگرفته اند .این خیانت به ملت و کشور و اهداف کشور هست که از جیب مردم این هزینه پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
یعنی قرار دادی تنظیم شده که الان اقتصاد کشور دچار بحران شد.از تحریم هایی که ترامپ علیه کشورمان وضع کرده، به مراتب خطرناک تره.بابا !کجا بودی تا حالا!!؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
من و کلیه ۸۳ ملیون ایرانی راضی نیستیم که از حق ملت و بیت المال پرداخت بشه. مقصران بایستی از جیب خودشان بپردازن چون مسول امضای قرداد هستن و اینجور مدیران نبایستی بر مملکت مسولیتی داشته باشند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
به نظرم یکی از پولدار های تهرانی برای سر تاج و ویلموتس جایزه بزار بهتره
Germany
کشورپرست
۱۲:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
تاج اگه فکر میکرد این پول بیت المال نیست و پول خودش هست آیا بازم رو هوا امضا میکرد؟!!!
افرادی مثل خیابانی و میثاقی که علیه کی روش حرف میزدن یکی از دلایل این بود از دست بدیم وگرنه مردم ایران با اینکه از ژاپن باختیم بازم میخواستن کی روش باشه
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۲:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اگه اشتباه نکنم آقای تاج چند بار اعلام کرد هر یک از طرفین که فسخ کنند باید سه ماه جریمه بدهند و چون ویلتموس فسخ کرده باید غرامت بپردازد حالا باید ۶میلیون یوروی دیگه هم بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
هر کسی که مقصر بوده رو مجازات کنید
و بر قراردادها نظارت شدید داشته باشید
مال بیت المال را بی خود و بی جهت مصرف نکنید
من یکی که راضی نیستم که مال من بی خود و بی جهت مصرف شود
-
مجید
۱۲:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
بابا همون مایلی کوهن رو بذارین مربی تیم ملی..... ازهمه بهتره ....فعلا نه این مملکت ونه این تیم ملی در حد وحدود مربی خارجی نیستن....توروخدا دیگه اینقدر آبرو ریزی نکنید وپول حرام نکنید..................
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد
۱۲:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
پارتیشون کلفته فوقش نفری ۱۰۰ملیون جریمشون کنن و از فعالیت اداری محروم بشن و بعد ولشون میکنن، پول غرامت هم کم کم میکشن رو اب و برق و گاز مردم تا خسارت جبران شه. به همین سادگی☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
حتما تاج و همکارانش اون ور اب با ویلتموس وعده ملاقات و تقسیم پولها را داشته اند تاج را دستگیر کنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
به جای اینکه این پولها رو بدیم اجنبی بخوره بدید یه ایرانی بخوره...درضمن فوتبال رو به جاش این پولها رفته بود برای حمایت از کارگر وتولید داخلی الان شده بودیم ژاپن وکره ومالزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
باسلام این موضوع قرار داد با ولیمتوس اعصاب کل مردم ایران خورد شده کسانی که مصوب این قرار داد ننگین هستند هم باید محاکمه شوند وپاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
علم پزشکی خیلی خوبه اگه ادم توش سررشته داشته باشه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
به زانو درآمدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
چقدر گفتیم مربی خارجییییییییییییییی نمیخواهیم پول بی زبان نفت راهدر ندهید کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
مقصر فقط تاج و وزیر ورزش
دنبال کسی دیگه ای نگردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
واقعا پول و منابع کشور چگونه حدر می‌ره بعد نوبخت گیر داده به یارانه مردم که باید جمع بشه
آخرین اخبار