مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طرح مسکن ملی برای اصحاب فرهنگ، هنر و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی و شرایط قانونی برای مشمولان معین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد رضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به توافق اولیه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی، گفت: طرح مسکن ملی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی و شرایط قانونی برای مشمولان برخوردار از این امکان معین شده است.

او افزود: این طرح شامل کسانی است که فاقد زمین، مسکن و یا واحد مسکونی از یکم فروردین ۸۴ به بعد هستند و از تاریخ بیست و دوم بهمن ۵۷ از هیچ‌یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

علیزاده با بیان شرایط دیگر این طرح، افزود: سبز بودن فرم (ج) در استعلام از سامانه مربوط به موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن لازم است و افراد متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، باشند.

او بیان داشت: در شهر‌های جدید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه و...، توانایی هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، از دیگر شرایط اعلامی است.

علیزاده گفت: در مورد متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه و یا نهاد مربوطه تصمیم‌گیری می‌شود و توانای پرداخت اقساط بانکی تسهیلات دریافتی نیز از دیگر شرایط برخورداری از این طرح عنوان شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار