مدیر عامل پتروشیمی کارون گفت:محصول گرید KLM برای نخستین بار در خاورمیانه به‌منظور رفع نیاز تولیدکنندگان صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت پلی‌اورتان در کشور تولید شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا صدیقی زاده مدیر عامل پتروشیمی کارون در آیین رونمایی از گرید KLM گفت تحریم یک نوع جنگ است که اسلحه آن فرق می‌کند و ممکن است تحریم در زمینه اقتصادی پول، بانک و ... باشد و ما باید در این شرایط از تمام توان خود استفاده کنیم.

او ادامه داد:پتروشیمی کارون اولین تولید کننده isonate در خاورمیانه است، امروز در کل دنیا ۹ کشور این مواد را تولید می‌کنند که در این بین ۳ تولید کننده MDI و TDI تولید می‌کنند که کشورمان هم جز آنها است.


بیشتر بخوانید


صدیقی زاده افزود:مصرف isonate در دنیا کم است و وابستگی‌های شدید برای کشور‌ها وجود دارد و این صنعت یک صنعت هایتک محسوب می‌شود.

مدیر عامل پتروشیمی کارون تصریح کرد:ظرفیت اسمی تولید سالانه این محصول در کشور ۵۴۰۰ تن در سال است که مقدار حدودی واردات کشور در سال گذشته چیزی بالغ بر ۵۰۰۰ تن بوده است.

او بیان کرد:مشخصات این محصول شامل مایع بودن در دمای محیط، عدم نیاز به عملیات ذوب پیش از مصرف، سهولت در حمل و نقل و استفاده عدم نیاز به به انبار در طولانی مدت است که محصولات نهایی آن پلی یورتان است.

صدیقی زاده تصریح کرد:ما باید در کشور در زمینه R&D کار کنیم تا محصولات در پتروشیمی‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پتروشیمی ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار