برای اولین بار در خاورمیانه به منظور رفع نیاز تولید کنندگان و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلی یورتان در کشور ساخت پیش ساز پلیمری برخی از محصولات پتروشیمی بومی سازی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین رونمایی از گرید KLM۱۰۰B که صبح امروز در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

این محصول برای اولین بار در خاورمیانه به منظور رفع نیاز تولید کنندگان میان و پایین دستی صنعت پلی یورتان کشور و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلی یورتان تولید می‌شود.

این گرید استراتژیک که بیشتر از خارج کشور وارد و سبب خروج ارز زیادی از کشور می‌شد از طریق واکنش کاتالیستی مایع سازی کردن متیل دیفنیل دی ایزوسیانات خالص و ایجاد گرو‌های کربودی ایمید تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید


مشخصات بارز این محصول شامل مایع بودن در دمای محیط، عدم نیاز به عملیات ذوب پیش از مصرف، سهولت در حمل و نقل، عدم نیاز به انبار سرد برای طولانی مدت و بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی محصولات نهایی پلی یورتان است.

این گرید جز حیاتی برای تولید گیش پلیمر‌های مورد مصرف در برخی از محصولات است به طوری که این گرید در حوزه محصولات پزشکی هم مورد مصرف قرار می‌گیرد.

ظرفیت اسمی تولید سالیانه این محصول ۵۴۰۰ تن در سال و مقدار حدودی واردات کشور در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ تن بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پتروشیمی ، بومی سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار