استاندار بوشهر گفت: آمار‌های ابتلا به کرونا در استان نگران کننده است و اگر مردم با نظام سلامت همکاری نکنند وضعیت بیماری وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بیان کرد: آمارهای ابتلا به کرونا در استان نگران کننده‌ و کمک مردم برای حفظ سلامتی جامعه در مقابل این بیماری ضروری است.

او تاکید کرد: اگر این همکاری در کنار نظام سلامت نباشد، وضعیت بیماری وخیم‌تر می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه رعایت ضوابط بهداشتی و موضوع سلامت دیگران به عنوان امر به معروف در جامعه مطرح است، افزود: فرمانداران از ظرفیت بزرگان مناطق مختلف برای تاکید به مردم و رعایت اصول بهداشتی استفاده کنند.

تعیین جریمه برای رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی 

گراوند عنوان کرد: به زودی مصوبه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود که در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریمه‌هایی از جمله تذکر، توبیخ، کسر حقوق و انفصال از خدمت در انتظار متخلفان خواهد بود.

او گفت: همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اداره‌ها و اصناف حق ارائه خدمت به کسانی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ندارند و مسئولیت ارائه خدمت به کسانی که ضوابط را رعایت نکنند با مدیر دستگاه خواهد بود.

طرح‌های هفته دولت ویدئو کنفرانسی افتتاح می‌شود

استاندار بوشهر افزود: با توجه به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، برنامه‌های هفته دولت امسال با شرایط ویژه برگزار می‌شود و سفر‌های شهرستانی به منظور افتتاح طرح‌های عمرانی انجام نمی‌شود و این برنامه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود.

گراوند بیان کرد: با همه مشکلات و گرفتاری‌ها شاهد افتتاح طرح‌های مهم زیرساختی، نفتی و گازی در کشور هستیم و استان بوشهر هم از این قاعده مستثنی نیست.

آرامش داوطلبان آزمون سراسری حفظ شود

او در مورد شرایط برگزاری آزمون سراسری گفت: در زمان برگزاری آزمون، به منظور برقراری آرامش و کاهش نگرانی داوطلبان، هیچ گروه نظارتی در محل‌های برگزاری آزمون نداشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای رعایت ضوابط بهداشتی در آزمون اندیشیده شده‌است، بیان کرد: نظر دانشگاه علوم پزشکی استان برای رعایت اصول بهداشتی در زمان برگزاری آزمون مورد تایید ستاد استانی مقابله با کرونا است و باید اجرا شود.

نقش رسانه‌ها در ایام محرم

گراوند ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا و ممنوعیت آیین‌های سنتی عزاداری در استان، تدابیر لازم برای برگزاری پرشور آیین‌های محرم با استفاده از فضای مجازی اندیشیده شود و صدا و سیما و رسانه‌ها در این زمینه نقشی مهم دارند.

گراوند افزود: صدا و سیما ساعت پخش برنامه‌های ویژه ماه محرم را به صورت دقیق به مردم اطلاع رسانی کند تا فرصت بهره مندی از این برنامه‌ها برای همه فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.