استاندار بوشهر گفت: با وجود شرایط آیین‌های سنتی عزاداری در استان، امسال هیچ گونه عزاداری به شیوه سنتی در استان برگزار نخواهد شد و حرکت دسته‌های عزاداری هم ممنوع خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به تلاش رسانه‌های خارجی برای زیر سوال بردن اقدامات مثبت وزارت بهداشت و آمار‌های ارائه شده در مورد کرونا افزود: در حالی که سه کشور در دنیا ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا را دارند، اما جریان تحریف رسانه‌های خارجی به دنبال زیر سوال بردن آمار‌های وزارت بهداشت هستند.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد توجه به نظر متخصصان بهداشتی برای برگزاری آیین‌های مربوط به ماه محرم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مورد نحوه مراسم‌ ماه محرم حجت را بر همه تمام کردند که توجه به نظر متخصصان بهداشتی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم در اولویت است.


بیشتر بخوانید

برگزاری عزاداری سنتی محرم در بوشهر ممکن نیست


استاندار بوشهر با اشاره به گزارش کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: بر اساس اعلام کمیته بازرسی، در مجموع تمام شیوه‌نامه‌ها، در استان بوشهر ۶۵ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شده و این آمار‌ها نشان می‌دهد تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

ملاک برگزاری مراسم عزاداری نظر ستاد ملی کروناست

گراوند، ملاک برگزاری آیین‌های عزاداری در استان را شیوه‌نامه‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا عنوان کرد  و گفت: به منظور اجرای برنامه‌های ماه محرم با رعایت شیوه‌نامه‌های مورد نظر ستاد ملی کرونا، کارگروه عزاداری ایام محرم با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شود.

او تاکید کرد: با وجود شرایط آیین‌های سنتی عزاداری در استان، امسال هیچ گونه عزاداری به شیوه سنتی در استان برگزار نخواهد شد و حرکت دسته‌های عزاداری هم  ممنوع خواهد بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برگزاری آیین‌های محرم در ادارات ممنوع است، افزود: برای برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم باید از فضای مجازی و رسانه ملی نهایت استفاده را ببریم. تجهیزات فناوری در دنیای امروز این فرصت را فراهم آورده که بتوانیم بهره‌های زیادی را از فرهنگ عاشورا در شرایط شیوع کرونا ببریم.

گراوند تاکید کرد: با وجود محدودیت‌ها برای برگزاری آیین‌های ماه محرم، اما باید ظاهر شهر‌های استان متناسب با ایام محرم باشد و شهرداری‌ها در این زمینه نهایت همت خود را به کار بگیرند.

خط و نشان برای دستگاه‌هایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکردند

او عنوان کرد: در همین زمینه بر اساس گزارش کمیته بازرسی ستاد استانی کرونا، پنج شعبه بانکی و دو اداره کل استانی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکردند که با توجه به تذکرات قبلی، مدیران این مراکز توبیخ شده‌اند و این موضوع به مدیران کشوری هم اعلام خواهد شد، ضمن اینکه اعتبار جاری دستگاه‌هایی هم که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، کاهش می‌دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.