۷۰۰ مجموعه آزمایشگاهی با اعتماد به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این شبکه پیوستند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وجود شبکه‌ای جامع از توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته و راهبردی نیازی بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تیرماه سال ۹۳ به آن پاسخ داد. ایجاد شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران که برای هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی پاسخ معاونت علمی و فناوری به این نیاز بود.

این شبکه در ابتدای راه با تمرکز بر روی فناوری‌های نانو کار خود را آغاز کرد و امروز با جای دادن ۷۰۰ مرکز آزمایشگاهی در دل خود همه حوزه‌های علمی مانند مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط‌زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست‌فناوری و پزشکی، داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و ... را پوشش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر در این شبکه تخصصی، بیش از ۹۴ هزار و ۵۰۰ پژوهشگر، اعضای هیات علمی، دانشجویان، علاقه‌مندان به این حوزه و ... عضو هستند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی، تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی، جمع‌آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور، ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب و استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارائه خدمات با نتایج قابل اعتماد ایجاد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاونت علمی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.