رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری کلاهبرداران فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که با راه اندازی و مدیریت کانل تلگرامی فروش سئوالات امتحانی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد در عملیات کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ آنقی افزود: ماموران این پلیس در تحقیقاتی از کلاهبرداری با عنوان فروش سئوالات امتحانی در یکی از کانال‌های تلگرامی مطلع شدند و بلافاصله تحقیقات تخصصی در این زمینه آغاز شد.

او اضافه کرد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد عده‌ای سودجو با راه اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به فروش سوالات و تقلب درآزمون‌های مجازی یکی از مراکز آموزشی و پژوهشی کرده و با جایگزینی و شرکت در امتحانات آنلاین باعث تخلف در امر اجرای آموزش و عملکرد این نهاد شده اند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت:در اقدامات تکمیلی پلیس متهم شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی‌های پلیس به راه اندازی کانال تلگرامی با ترفند فروش سئوالات امتحانی و ترغیب کاربران به واریز وجه نقد و کلاهبرداری از این افراد اعتراف کرد.

او بیان کرد: هرگونه خرید و فروش سوالات امتحانی قبل از برگزاری آزمون در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با عاملان آن بطور قانونی برخورد خواهد کرد.

سرهنگ آنقی ادامه داد: مجرمان سایبری با این شگرد طعمه‌های خود را به درگاه جعلی هدایت می‌کنند و یا سوالات امتحانی سال‌های گذشته را ارائه می‌دهند و در برخی موارد هم پس از دریافت پول هیچ گونه خدماتی را ارائه نمی‌دهند.

او با بیان اینکه امروزه بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران هستند به کاربران هشدار داد: برخی از سودجویان در فضای مجازی با ترفند فروش جوابیه سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون بجای دانشجوی واقعی، مبالغی به عنوان پیش پرداخت از متقاضیان دریافت و به این شکل از آن‌ها کلاه‌برداری می‌نمایند.

او تاکید کرد: برگزاری امتحانات آنلاین، از طریق نرم‌افزار‌ها و لینک‌های معرفی شده که توسط مراکز آموزشی معرفی می‌شوند برگزار می‌شود و دانشجویان و دانش آموزان باید توجه داشته باشند که تبلیغاتی مانند فروش سوالات امتحانی و آزمون‌های آنلاین، غیر واقعی بوده و هدفی به غیر از کلاهبرداری در این تبلیغات وجود ندارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: وظیفه ذاتی پلیس فتا، آگاه‌سازی جامعه و پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی است و کاربران فضای مجازی درصورتی که با موارد مشکوک برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.