سیلاوی گفت: برگزاری مراسم‌های ماه محرم در دشت آزادگان از اهمیت زیادی برخوردار است، ولی باید نکات بهداشتی رعایت شود.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور هیات‌های مذهبی و مداحان به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اشاره کرد و گفت: ماه محرم ماه شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان است و برگزاری عزاداری‌ها اهمیت زیادی دارد.

او با اشاره به توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب (دام ظله) به مردم در خصوص بیماری کرونا که فرمودند به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا عمل می‌کنند، افزود: این سخنان نشان دهنده اهمیت بخشی به سلامت مردم در این نظام اسلامی است و باید از آن‌ها تبعیت کرد.

سیلاوی اظهار داشت: هیات‌های مذهبی، مداحان و فعالان اجتماعی همانگونه که در جریان مقابله با کرونا در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا در پشت سر گذاشتن بسیاری از مشکلات همراه مردم و مسئولان بودند، یکبار دیگر با رعایت نکات بهداشتی در مراسم‌های مذهبی و عزاداری امام حسین (ع) نقش آفرینی کنند.

فرماندار و رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان دشت آزادگان با تبیین وضعیت کنونی و خطرات شیوع بیماری کرونا بیان کرد: مبلغان، علما، ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌های جمعی می‌توانند نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر وارد عمل شوند و فضایی متناسب با ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) فراهم نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد: انتظار می‌رود مراسم عزاداری محرم امسال با ارائه محتوای مناسب و نشان دادن جلوه‌هایی زیبا از عزاداری متناسب با شرایط کنونی و با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی، در اماکن و فضا‌های باز، با رعایت کاهش ساعات برگزاری، استفاده مستمر از ماسک و با حضور حداقل جمعیت برگزار شود.

سیلاوی با تاکید بر ممنوعیت برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و توزیع اقلام غذایی تصریح کرد: توزیع نذورات و به خصوص غذای گرم و ... با توجه به دستور العمل موجود ممنوع است و اهالی شهرستان می‌توانند نذورات خود را با بسته بندی‌های بهداشتی در اختیار سپاه پاسداران شهرستان قرار دهند تا در رزمایش مومنانه به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.