مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۸ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۸ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

گروگانگیری در شهرستان نیمروز

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نیمروز، نوجوان ۱۰ ساله پس از ۳ روز اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد شد.

سرهنگ "علی میر گفت: در تاریخ بیستم مردادماه سال جاری و در پی ربایش نوجوانی ۱۰ ساله در یکی از محلات شهرستان نیمروز بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان وارد عمل شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده از شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ این نوجوان را که درحال بازی جلو درب منزلشان بوده است ربوده و به سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان این نوجوان، کارآگاهان پلیس آگاهی عملیات گسترده‌ای را برای رهایی او آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود سرنخ‌هایی از هویت آدم ربایان بدست آوردند.

سرهنگ میر گفت: سرانجام با تلاش پلیس آدم ربایان عرصه را برخود تنگ دیده و پس از گذشت ۳ روز از آدم ربایی مجبور به آزاد سازی این نوجوان شده و متواری شدند.

او  خاطر نشان کرد: با توجه به سرنخ‌های بدست آمده تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این پرونده آدم ربایی ادامه دارد.

کشف ۱۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۲ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۴ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۳ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۱۲۲ هزار و ۴۹۵ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۷۷ هزار و ۴۵۰ لیتر گازوئیل، ۶ هزار و ۴۵ لیتر بنزین، ۷ هزار لیتر نفت سفید و ۳۲ هزار لیتر سایر فرآورده‌های نفتی، در شهر‌های زاهدان، سراوان و سرباز کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۱۷ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲۶ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

انهدام باند سارقان منزل با ۱۵ فقره سرقت و ۴ میلیارد ریال اموال مسروقه در "چابهار "

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار ۴ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت منزل و اماکن دولتی با ۱۵ فقره سرقت و ۴ میلیارد ریال اموال مسرقه به دام افتادند.

سرهنگ"حیدرعلی کیخای مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی و دولتی در شهرستان چابهار با شیوه و شگرد‌هایی مشابه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود به فردی سابقه دار مظنون و او را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده با کنترل نامحسوس متهم و جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضائی او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش واقع در یکی از روستا‌های شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ کیخای مقدم بیان داشت: این متهم ۲۴ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی، در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه سرقت شد، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات کشف شده توسط پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و در بازجوئی‌های تکمیلی به ۱۵ فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی و اماکن دولتی با همدستی ۲ تن از دوستانش و فروش اموال به یک مالخر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار عنوان کرد: در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی ۲ همدست دیگر متهم و مالخر اموال مسروقه آن‌ها را در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیر زیادی اموال مسروقه را شامل چند دستگاه تلویزیون، دریل، سنگ فرز، پیکور، دستگاه جوش، دستگاه کولر و ۳۰ تن میلگرد ساختمانی مسروقه به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال کشف کردند.

او در خاتمه با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی از شهروندان محترم خواست هر گونه اخبار و اطلاعات خود را از فعالیت سارقان، مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری و جمع آوری ۲۹ خرده فروش و معتاد متجاهر در "سیبب و سوران "

فرمانده انتظامی شهرستان سیب سوران از دستگیری ۲۹ خرده فروش و معتاد متجاهر در اجرای طرح امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان چابهار با مشارکت دیگر رده‌های عملیاتی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان پرخطر را طی هفته گذشته به مرحله اجرا گذاشت.

او افزود: در این طرح پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر طی چند عملیات مجزا ۱۴ معتاد متجاهر جمع آوری و ۱۵ خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر نیز دستگیر و مقادیر‌ی انواع مواد مکشوفه و آلات استعمال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران با اشاره به استمرار طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده و برخورد جدی پلیس با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد افیونی، خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی معتادان متجاهر به مراکز ترک اعتیاد معرفی و خرده فروش دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان مسلح با ۴ میلیارد ریال اموال مسروقه در زاهدان

با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان اعضاء یک باند ۴ نفره سرقت از کارگاهی در شهر زاهدان شناسایی و دستگیر شدند.

"سرهنگ ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت از کارگاه عمده فروشی در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان و اعلام خبر سرقت، بلافاصله ماموران اداره با مبارزه پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

"سرهنگ ملاشاهی" افزود: با احضار فرد مالباخته و اخذ اظهارات شاکی، در تحقیقات انتظامی ماموران مشخص شد، سارقان با استفاده از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و با انجام تهدید نگهبان کارگاه با سلاح گرم دست به سرقت مقادیر زیادی وجه نقد از گاو صندوق و اموال کارگاه به ارزش بالای ۴ میلیارد ریال زده و سپس متواری شده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات علمی و فنی کاراگاهان پلیس آگاهی برای کشف این سرقت و شناسایی سارق و یا سارقان احتمالی در نهایت مشخص شد، سرقت توسط ۴ نفر از اعضاء یک باند سازمان یافته انجام شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با اعلام ادامه تحقیقات تکمیلی پلیس و شناسایی و دستگیری ۲ نفر از سارقان در محل یک کارگاه صافکاری در یکی از نقاط شهر، خاطر نشان کرد: سارقان پس از رویارویی با دلائل و مدارک مستند علمی و پلیسی لب به اعتراف گشودند و به سرقت مرتکب شده اعتراف و گفتند با همدستی ۲ نفر دیگر اقدام به سرقت می‌کرده اند.

او  با بیان اینکه که ماموران در عملیاتی دیگر ۲ همدست سارقان را طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند، افزود: ازسارقان دستگیرشده اموال مسروقه کشف و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انهدام باند سارقان مسلح در کمتر از ۲ ساعت در "زابل"

با تیزبینی و سرعت العمل ماموران انتظامی شهرستان زابل اعضاء یک باند ۳ نفره سارقان مسلح در کمتر از ۲ ساعت شناسایی و منهدم شدند.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی " فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: درساعت ۲۰ شب گذشته یک فقره سرقت مسلحانه در یکی از محلات شهرستان زابل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی این شهرستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل حادثه، مردی ۲۵ ساله به عوامل گشت انتظامی مراجعه و اعلام داشت سه سرنشین جوان یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با تهدید سلاح گرم، تلفن همراه وی را سرقت و از محل متواری شده اند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله طرح مهار در سطح شهرستان زابل اجرا که کمتر از ۲ ساعت پس از اعلام وقوع سرقت یکی از تیم‌های گشت انتظامی شهرستان سارقان مسلح را در حوالی این شهرستان شناسایی کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد:راننده خودرو با مشاهده خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشت که با سرعت عمل ماموران انتظامی هر ۳ نفر رادر محل دستگیر و در بازرسی بدنی از آن‌ها یک قبضه اسحله گرم، یک عدد افشانه فلفلی، یک تیغه چاقو و ۳ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه اعضاء این باند بین ۲۳ تا ۲۹ سال سن داشته و به ۸ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه شهروندان اعتراف کردند، از قاطعیت پلیس در برخورد با مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی سخن گفت و خاطر نشان کرد: به این افراد اجازه نمی‌دهیم برای منافع شخصی و قدرت نمایی، امنیت و آسایش عمومی مردم و شهروندان را خدشه دار کنند.

گفتنی است، متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه مراجع قضائی شدند.

کامیون حامل سوخت قاچاق در "خاش" متوقف شد

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق وتوقیف یک دستگاه کامیون در شهرستان طی عملیات موفق ماموران یگان امداد شهرستان خبر داد.

سرهنگ " ابراهیم کوچک زایی گفت: در راستای مبارزه بی امان با پدیده قاچاق سوخت و منابع ملی، ماموران یگان امداد حین گشت زنی‌های در سطح شهرستان خاش به یک کامیون حامل سوخت مشکوک شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن مقدار ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به معرفی فرد متخلف به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی برخورد قاطعانه‌ای با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی دارد و با کسانی که بخواهند به منظور کسب منافع غیر قانونی خود، سرمایه ملی را از کشور خارج کنند برخورد جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
الان که نفت ماروهیچکی نمیخره خوب بزاریدهمین مردم بلوچستان انهاروصادرکنند به همین روش
آخرین اخبار