به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح، دبیر شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در جلسه تبیین سیاستهای رسانهای دولت گفت: امروزه در یک جنگ رسانهای هستیم و دشمن در تلاش است با کوچک نشان دادن دستآوردها و بزرگنمایی مشکلات و کاستیها، امید بین مردم را از بین ببرد و به اختلافات دامن بزند.
او افزود: روابط عمومیها و رسانهها سربازان خط مقدم این جنگ هستند. در روزگاری که دشمنان در تلاش برای عقل و دین، و عقل و تصمیمات نظام هستند، راهبرد مقابله این است که در صحنه اطلاع رسانی فعالیتها بیشتر و مفیدتر باشد.
فلاح ادامه داد: لازم است با کمک نخبگان، سهم استان سمنان را در تبلیغات کشوری بالا ببریم و دست آوردها و توانمندیهای استان را برای جلب سرمایهگذار و گردشگر معرفی کنیم. به این منظور باید علاوه بر دستگاههای خود، در حوزه فعالیت خود نیز اطلاع رسانی کنیم.
دبیر شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی تا حدی به یک رسانه مهم و تاثیر گذار تبدیل شده، اطلاع رسانی صحیح و به موقع دستآوردها در فضای مجازی نیز در دستور کار قرار بگیرد.
حجت الله یحیایی، سخنگوی استانداری سمنان نیز دراین جلسه با اشاره به برنامههای رسانهای که از جانب سخنگوی دولت به وزارت کشور ابلاغ شده گفت: هدف از تبین این برنامهها تقویت انسجام و وحدت ملی و ایجاد همدلی بیشتر بین ارکان حاکمیت و افزایش امید و اطمینان بین مردم و دولت است.
او با اشاره به برنامههای ابلاغ شده از دولت افزود: انسجام روابط عمومیها و ارائه گزارش عملکرد در دو بازه زمانی ۹۲ تا ۹۶ و ابتدای ۹۷ تا تا پایان فعالیت دولت دوازدهم از برنامههای ابلاغ شده است.
یحیایی ادامه داد: پاسخ به سوالات و ابهامات مردم نیز از وظایف مهم روابط عمومیها است که به آن تاکید شده و روابط عمومیها گزارشی از انتقاداتی که در هفت سال گذشته دریافت کردهاند را به صورت مستند در آورده و اگر تا کنون پاسخ ندادهاند، پاسخ دهند.
وی ادامه داد: لازم است روابط عمومیها در جلسه با رسانههای رسمی استان، عملکرد خود را مطرح کنند. هر دستگاه ۱۰ فعالیت شاخص و مهم خود را مطرح کرده و از نخبگان و پبشکسوتان نیز در گزارش عملکرد خود کمک بگیرند.
سخنگوی استانداری سمنان تصریح کرد: لازم است مدیران از بیان وعدههایی که تحقق آنها ممکن نیست بپرهیزند.
یحیایی ابراز داشت: برگزاری تور رسانهای با خبرنگاران استان ظرفیتی است که میشود استفاده کرد. همچنین هر دستگاه گزارش عملکرد خود را به صورت مکتوب ارائه دهد که به شکل یک نشریه دیجیتال منتشر شود.
وی بیان کرد: روابط عمومیها ملزمند در بازه زمانی ۲۹ مرداد تا ۶ شهریور که هفته دولت نام دارد، گزارش فعالیتهای خود را ارائه دهند.
یحیایی اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا استاندار هیچ سفر حضوری به شهرستانها ندارد و جلسات هفته دولت به شکل ویدئو کنفرانس با فرمانداران برگزار میشود.
انتهای پیام/ ن