جمشیدی گفت: ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت تابستانه اختصاص یافته است.

۱۳ هزار از اراضی اندیمشک زیر کشت محصولات تابستانهعباس جمشیدی مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی اندیمشک به زیر کشت تابستانه رفته است که آب مورد نیاز این کشت‌ها از سد دز و چاه‌ها تامین می‌شود.

او با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت را محصول ذرت با مجموع ۸ هزار و ۱۰۰ هکتار شامل؛ ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار ذرت دانه ای و یک هزار و ۲۰۰ هکتار ذرت سیلویی به خود اختصاص داده است، افزود: ۲۵۰ هکتار برنج، حبوبات ۵۰۰ هکتار، ۹۵ هکتار صیفی جات، کنجد ۱۲۰ هکتار، علوفه ۸۵ هکتار و ۲ هکتار بادام زمینی در تابستان امسال کشت شده است.

جمشیدی با اشاره به برداشت ۸۴ هزار تن گندم و همچنین ۲ هزار و ۴۰۰ تن کلزا  در اندیمشک بیان داشت: میزان کشت تابستانه در این شهرستان نسبت به پارسال تغییری نداشته است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک کمبود کود پایه برای کشت‌های تابستانه در شهرستان اندیمشک را از مشکلات کشاورزان عنوان و تصریح کرد: آبیاری تیپ و بارانی برای گندم و صیفی جات در این شهرستان اجرا گردیده است.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر رعایت توصیه‌های فنی کارشناسان کشاورزی، اصول کشت و تناوب زراعی و حرکت به سمت تولید محصول سالم گفت: استفاده از روش‌های نوین کشاورزی، کم خاک ورزی، بی خاک ورزی، مبارزه بیولوژیکی با آفات و علف‌های هرز، کاهش مصرف سموم و اجرای شیوه‌های نوین آبیاری و انجام کشت‌های مکانیزه  به کشاورزان توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.