کارآفرین خمینی با تلاش و همت یک مجتمع باغی با انواع میوه‌ها در دل بیابان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کارآفرین خمینی با همت و تلاش یک مجتمع تولیدی در دل بیابان ایجاد کرده که علاوه بر انواع میوه ها، مرغ و گوسفند زنبور عسل هم هم در این باغ بزرگ پرورش داده می‌شود.

 

 

 

رونق تولید در قلب بیابان خمین
دهکده باغ بهشت  خمین

نجاری کارآفرین موفق خمینی ومدیر عامل این مجتمع تولیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:  از سال ۹۳ با همت و تلاش اهالی خانواده توانسته بیابان لم یزرع را به باغ بزرگ تبدیل کند.

نجاری افزود: بیش از ۸ میلیارد تومان در این راه سرمایه گذاری شده و هم اکنون برای ۵۰ نفربه صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

کارآفرین موفق خمینی

مبارزه بیولوژیکی با آفات، آبیاری قطره‌ای و بهره گیری از آخرین دستاورد‌های باغداری و کشاورزی رمز موفقیت این کارآفرین بوده است.

انگورهای داربستی در باغ بهشت خمین

عروجی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان خمین هم گفت: در این مجتمع تولیدی علاوه بر ۶۰۰ اصله نهال مثمر با ۳۰ نوع تنوع محصول، مزارع کشت یونجه، کلزا، لوبیا و گندم نیز فعال است.

عروجی افزود: در این مجتمع با آفات مبارزه بیولوژیکی می‌شود و برای آبیاری از روش قطره‌ای و آخرین دستاورد‌های باغداری و کشاورزی استفاده شده است.

تکنولوژی نوین در کشاورزی


بیشتر بخوانید:


مجتمع بزرگ تولیدی ریحان شهرستان خمین ۲۷ هکتار وسعت دارد که تنها بیش از یک هکتار آن شامل باغات میوه و بقیه این مجتمع به پرورش مرغ، دام و زنبور عسل اختصاص داده شده است.

کشت ارگانیک در باغ بهشتن خمین

پرورش مرغ در باغ بهشت خمین

ارشدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: این مزرعه دارای دو واحد پرورش ۵۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و یک واحد ۳۰ هزار قطعه‌ی مرغ تخم گذار است.

ارشدی افزود: در بخش دیگر تولید در این مزرعه ۳۰۰ کلنی زنبور عسل فعال است که سالانه ۶ تن عسل از آن‌ها برداشت می‌شود.

پرورش زنبور در باغ بهشت خمین

در این مجتمع بزرگ باغی که بهشت گمشده اشتغال و کار آفرینی برای جوانان بلند همت است علاوه بر مرغ و زنبور عسل پرورش گوسفند نیز فعال است.

پرورش گوسفند در باغ بهشت خمین

در فاز دیگر توسعه این مزرعه با سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومانی واحد پرورش گوسفند اصلاح نژاده شده با نام قزل افشار با ظرفیت ۴۵۰ راس نیز را ه اندازی شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باقری
۱۳:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
باسلام
درصورت امکان شماره تماس و یا ادرسی از این مجتمع برای کسب اطلاعات بیشتر و یا استفاده از تجربیاتشان برای بنده ارسال بفرمایید و یا درگاهی که بتوان از ان به اقای نجاری ارتباط پیدا کرد
با تشکر