سردار عزیزی درباره برخورد پلیس شرق استان تهران با خودروهای شوتی و همچنین صدماتی که این خودروها به جامعه وارد می‌کنند توضیحاتی داد.

سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد پلیس شرق استان تهران با خودرو‌های شوتی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پلیس در همه استان‌ها بحث خودرو‌های شوتی است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران بیان کرد: برنامه‌های خوبی در قالب تور‌های ایست و بازرسی در همه استان‌ها و استان‌های مبدا حرکت این نوع خودرو‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه این خودرو‌ها کنترل می‌شوند گفت: برخورد‌هایی نیز با آنها صورت می‌گیرد و به صورت روزانه در سطح ناجا تعداد زیادی از این نوع وسایل نقلیه توقیف می‌شوند.

سردار عزیزی بیان کرد: خودرو‌های شوتی علاوه بر اینکه به حوزه اقتصاد ما در قالب کالا‌هایی که خارج از حوزه گمرک و به صورت قاچاق از بنادر یا شهر‌های مرزی به مراکز استان‌ها و مراکز کشور منتقل می‌شوند صدمه وارد می‌کنند، ۲ صدمه دیگر نیز به سلامت مردم وارد می‌کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: یکی از صدمات این است که این کالا‌ها هیچ گونه استانداردی در حوزه بهداشتی و ایمنی ندارند، کابر و استفاده کنندگان آن صدماتی را مخصوصا در کالا‌های بهداشتی در این حوزه می‌بینند.

او ادامه داد: مورد دوم صدمه‌ای هست که هم به خودشان و هم به جامعه میزنند و آن هم رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی هست.

سردار عزیزی بیان کرد: ناجا هم برنامه‌های گسترده‌ای را برای این افراد تنظیم کرده به همه رده‌های انتظامی و حقوقی پلیس راه ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید؛


فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: این خودرو‌ها شناسایی می‌شوند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه تمام مشخصات دارندگان خودرو، راننده، استفاده کننده یا مالک خودرو‌ها در سامانه‌های پلیس ثبت و ضبط می‌شوند گفت: در حوزه ما نیز در محور چرمشهر به ورامین این‌ خودروها تردد می‌کنند و در مابقی محور‌ها موضوع تردد خودرو‌های شوتی را نداریم.

سردار عزیزی بیان کرد: پلیس راه، یگان تکاوری ما و فرماندهی انتظامی شهرستان‌های ورامین و قرچک به صورت ویژه طرح‌هایی را در جهت مقابله دارند و اقدامات خوبی نیز در حوزه متوقف کردن، دستگیری و برخورد با کالا‌های قاچاق داشته اند و در دستور کار ما هست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار