با توجه به اهمیت فاصله گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا و ازدحام مردم در مراکز تعویض پلاک، از اول شهریور ماه به مراجعان دو مرکز «اتحاد» و «الغدیر» به صورت اینترنتی نوبت دهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی در دوران شیوع ویروس کرونا و مراجعه‌ زیاد و روزانه مردم به مراکز تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو، برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی این مراکز پلیس راهور طرح نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک را در مرحله‌ اول با معرفی دو مرکز (میثم) و (خاوران) آغاز کرد.



فعالیت تمامی مراکز تعویض پلاک ناجا در کشور تا ساعت ۱۶

«طرح نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک به صورت پایلوت ابتدا در تهران و پس از رفع مشکلات آن در سایر استان‌ها اعمال می‌شود.» این بخشی از اظهارات  سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا در تاریخ  یازدهم مرداد امسال در جمع خبرنگاران است.

این مقام ارشد انتظامی  ادامه داد: تمامی مراکز تعویض پلاک ناجا در سراسر کشور تا ساعت ۱۶ فعال هستند و این طرح تا عادی شدن شرایط ادمه دارد. نکته حائز اهمیت اینجاست که معلوم نیست به چه دلیل مردم صبح زود به این مراکز مراجعه می‌کنند، در حالی که از ساعت ۱۱ صبح به بعد تمام مراکز تعوض پلاک ما در سراسر کشور رو به خلوتی می‌روند و بعد از ظهر‌ها به صورت نادر کسی مراجعه می‌کند.

جلوگیری از ازدحام مردم؛مزیت مهم طرح نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک

سردار هادیان فر در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مراجعه کنندگان به مراکز تعویض پلاک پلیس راهور ناجا تأکید کرد: بنای ما بر این است که برای اینکه مردم سردرگم نشوند و وکالت هایشان دچار مشکل نشود، این مراکز را پایدار نگه داریم و بتوانیم به مردم خدمات رسانی کنیم، اما این پایداری منوط به همکاری خود مردم است که هم وقت خود را تنظیم و در هنگام ورود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تدابیر و تغییرات جدید در مراکز تعویض پلاک

همچنین سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها به تدابیر و تغییرات جدید در مراکز تعویض پلاک اشاره کرد و گفت: یک سالن اختصاصی در هر دو مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک «مثیم و خاوران» برای نوبت‌دهی اینترنتی اختصاص داده شده که شهروندان می‌توانند برای تعویض پلاک بعد از ثبت‌نام اینترنتی به این سالن‌ها مراجعه کنند و در اندک‌ زمانی کار تعویض پلاک خودروی خود را انجام دهند. 

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا افزود: افراد با ثبت‌نام در سامانه "نوبت‌دهی تعویض پلاک" می‌توانند بازه زمانی مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ در جدولی که در این سامانه طراحی شده، زمان‌هایی که به صورت قرمز است یعنی پر شده و در زمان‌هایی که به صورت سبز نمایش داده می‌شود، می‌توانند بازه زمانی خود را انتخاب کنند و در همان بازه به مرکز تعویض پلاکی که انتخاب کرده‌اند، مراجعه کنند. 

سرهنگ محمدی با بیان این مطلب که نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز تعویض پلاک در کل کشور در دستور کار پلیس راهور است، گفت: طبق برنامه‌ از اول شهریور ماه در دو مرکز «اتحاد» در تهرانپارس و «الغدیر» در یافت آباد به مراجعان کاملاً به صورت اینترنتی نوبت داده و خدمات ارائه می‌شود.

جلوگیری از ازدحام مردم؛مزیت مهم طرح نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک

جلوگیری از ازدحام مردم؛ مزیت نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک

یکی از مزایای نوبت‌دهی اینترنتی جلوگیری از ازدحام مردم، رعایت فاصله‌های اجتماعی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی است، چرا که افراد خیلی راحت در بازه زمانی‌ای که خودشان مشخص کرده‌اند، می‌توانند کار تعویض پلاک خودروی خود را انجام دهند.

گفتنی است؛ انجام شماره گذاری، تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه از جمله موتور، شاسی و اتاق و رنگ، بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است. در صورتی که مالک بدون اخذ مجوز اقدام به تعویض موارد فوق کند بنا به تشخیص واحد رسیدگی به اعتراضات ملزم به پرداخت جریمه (یک چهارم تا یک هشتم) قیمت قطعه یا رنگ تغییر یافته خواهد شد که در صورت عدم کشف فساد قطعه تعویض شده خودرو، نسبت به اصلاح سند در مراکز تعویض پلاک اقدامات لازم به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد روگاه
۱۱:۲۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
تعویض پلاک الغدیر
Iran (Islamic Republic of)
محمد روگاه
۱۱:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
تعویض پلاک نقل انتقال
آخرین اخبار