رئیس شورای شهر بهبهان گفت: زمین‌های منطقه کاردانش که متعلق به شهرداری هستند و کاربری فضای سبز دارند، از سوی شهرداری واگذار شده بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت‌الله دانایی رئیس شورای شهر بهبهان گفت: فروش زمین‌های منطقه کاردانش متعلق به شهرداری که کاربری فضای سبز دارند، از سوی شهردار سابق واگذار شده بود که این مسئله سبب اعتراض مردم شد.

او افزود: این زمین‌ها قبلا کاربری فضای سبز داشتند که از سوی شهردار قبل ۴ پلاک آن به عنوان معوض فروخته شده بود. شورا‌های قبل هم نسبت به این مسئله سکوت کرده بودند و اکنون نیز ۲ خانوار که نسبت به این مسئله معترض هستند؛ خودشان از این زمین‌ها خریداری و در آن خانه ساخته‌اند.

دانایی بیان داشت: در طرح جامع شهری که هر چند سالی ابلاغ می‌شود و ما فقط مجری آن هستیم، زمین پشت کاردانش از فضای سبز به مسکونی تغییر کاربری داده شده است.

رئیس شورای شهر بهبهان تصریح کرد: این مسئله به هفته قبل و پیش از استعفای شهردار پیشین برمی‌گردد. شهرداری در تاریخ ۲۹ دی ماه پارسال طی نامه‌ای خواستار فروش این زمین با قیمت کارشناسی شده بین ۹۵۰ تا ۱ میلیارد تومان بود که ما پس از تحقیق متوجه شدیم این قیمت خیلی پایین است و جلوی آن گرفته شد.

این مقام مسئول گفت: شورای شهر در نامه‌ای موافقت خود را به شرط قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و از لحاظ قانونی هیچ منعی وجود نداشت، اما اعتراف می‌کنم به لحاظ اخلاقی فروش آن اشتباه بود.

او گفت: در توافق اولیه ۲ هزار متر بوده، اما در زمان ما ۹۰۲ متر شده بود که ۱۰۰ متر آن به فروش رفته بود و، چون این زمین‌ها مشاعی بودند و میزان باقی‌مانده پراکنده‌شده راهی جز این کار نداشتیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.