غضنفری گفت:۲۸ تیرماه قیمت مرغ ۱۷ هزار تومان بود که روند نزولی داشت و در ابتدای مردادماه به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ی قم امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، گفت: ۲۸ تیرماه قیمت مرغ ۱۷ هزار تومان بود که روند نزولی داشت و در ابتدای مردادماه به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

غضنفری افزود: ۲ مردادماه قیمت مرغ افزایش پیدا کرد و تاریخ ۱۶ مردادماه به ۱۶ هزار تومان رسید، امروز میانگین قیمت مرغ در کشور ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه از ۹ تیرماه روزانه ۲۵ تن مرغ در استان قم توزیع شده است، بیان کرد: از تیرماه روند تامین دام و طیور کاهش پیدا کرد که به نظر می‌رسد در این زمینه با چالش‌هایی روبرو هستیم.

غضنفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توزیع مرغ در استان عنوان کرد: از شهریورماه مصرف مرغ افزایش پیدا می‌کند و ماه محرم و برگزاری هیئت‌ها در این زمینه موثر است.

او با اشاره به به تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک ۳ لایه در بخش صنعت تصریح کرد: روزانه ۴۰ تا ۶۰ هزار عدد ماسک در بخش خانگی و کارگاهی تولید می‌شود.

غصنفری یادآورشد: دامنه اختیارات کارگروه تنظیم بازار استان افزایش قیمت تا سقف ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان است، تا زمان تعیین نرخ جدید توسط کارگروه مرغ‌های تولیدی استان باید به مبلغ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ‌های وارداتی از سایر استان‌ها نیز حداکثر ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای اختصاص روزانه ۱۷ هزار ماسک ۳ لایه برای تامین ذخایر استراتژیک ماسک استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار ماسک ۳ لایه و ۱۸۰ هزار عدد ماسک ان ۹۵ در انبار‌های ذخایر استراتژیک موجود است و دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند برای افزایش این ذخایر از طریق تولیدات استان اقدام کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار