سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش عملیات‌های امدادی خود را در هفته گذشته منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش مأموریت‌های امداد و نجات از تاریخ ۱۹ مرداد تا ۲۵ مرداد ماه نشان می‌دهد ۶۰۳ مورد مأموریت امداد و نجات در سطح کشور انجام شده است که در این مأموریت‌ها به ۸۳۵ نفر از آسیب دیدگان حوادث مختلف امدادرسانی شد.

در پی ۶۰۳ مورد عملیات‌ امداد و نجات انجام شده ۳۴۰ نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۸۰ مصدوم نیز در ۶۰ عملیات نجات فنی رها سازی شدند و ۱۲۱ نفر نیز اسکان اضطراری دریافت کردند.

حوادث مرتبط با محیط‌های آبی (غرق شدگی)

در ۱۹۲ مورد عملیات ۵۶ نفر نجات یافتند که از این تعداد ۱۷ نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند و ۲۷ تن دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رودخانه با ۶۵ مورد عملیات امدادی، سواحل دریا با ۵۵ مورد و دریاچه پشت سد با ۳۰ مورد عملیات امدادی به ترتیب دارای بیشترین سهم در عملیات امدادی در دریا بودند.

امداد و نجات هوایی

در بازه زمانی ۱۹ مرداد تا ۲۵ مرداد ماه ۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه مدت پروازی امدادی گزارش شده است که ۷ مصدوم از راه هوایی به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

مهمترین عملیات‌ها

زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری (۱۹ مرداد ماه) استان کرمانشاه حوالی گیلانغرب، زمین لرزه ۴.۳ ریشتری (۲۱ مرداد ماه) در عمق ۱۰ کیلومتری مرز استان‌های بوشهر و فارس و غرق شدگی و فوت ۲ نفر در استخر کشاورزی در روز جمعه (۲۴ مرداد ماه) در خراسان رضوی از مهمترین عملیات‌ها در بازه زمانی ۱۹ مرداد تا ۲۵ مرداد ماه بوده است.

در هفته گذشته ۴ هشدار هواشناسی در سطح زرد و ۲ هشدار در سطح نارنجی دریافت شد که شامل بارش رگباری باران در شمال، شمال شرق، شمال غرب و جنوب شرق کشور بود.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در هفت روز آینده باراش باران در سواحل دریای خزر و وزش باد ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و جنوب خراسان جنوبی پدیده غالب کشور خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار