معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص علمی‌ترین استراتژی برای مبارزه با کووید-۱۹ توضیحاتی ارائه داد.

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: اپیدمی بیماری‌هایی از قبیل کووید-۱۹ فراز و نشیب‌های زیادی خواهد داشت و خطر بیماری در هر شهرستان و استان ممکن است بار‌ها تغییر کرده و مقدار خطر کم یا زیاد شود.

او تأکید کرد: در شرایط قرمز، خطر ابتلا بالاست، بستری‌ها افزایش می‌یابد و عوارض بیماری و مرگ و میر هم بالا خواهد بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با ماندن در وضعیت سفید با استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، عدم برگزاری مهمانی‌ها و رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی، به راحتی می‌توان خطر بیماری را در حد پاینی نگه داشت.

قادری افزود: پایین نگه داشتن خطر بیماری و تعداد ابتلا و مختل کردن گردش ویروس، عاقلانه ترین، علمی ترین، مؤثرترین، اخلاقی‌ترین و حتی کم هزینه‌ترین راه مبارزه با این بیماری است که می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد و از هزاران مبتلا به عوارض مزمن بیماری بکاهد.

او تصریح کرد: همه تلاش همکاران سیستم بهداشتی باید در راستای رسیدن به وضعیت سفید یا ادامه وضعیت سفید در شهرستان‌ها باشد و این مسئله بدون همکاری جدی مسؤولین، ادارات، اصناف و خود مردم امکانپذیر نیست.

به گفته این مقام مسئول، باید تلاش کنیم پرسنل و نیز مردم را قانع کنیم که برای ماه‌های آینده در مبارزه با بیماری ثابت قدم بمانند و اهمیت ماندن در وضعیت سفید را تبیین کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.