رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۶۸۵ هزار و ۵۵۰ تن گندم از کشاورزان کردستان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه بیش از ۶۷۷ هزار تن گندم خریداری شده استان در سامانه سیفا ثبت شده است، خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم بر اساس پیش بینی صورت گرفته تا پایان فصل برداشت از سطح اراضی برداشت می‌شود.

سپری ارزش ریالی گندم خریداری شده را ۱۷ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تا ۱۳ مرداد ماه جاری بیش از ۱۲ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد از کل بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

او افزود: میزان رشد خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ صدم درصد بوده است و در حال حاضر ۸۵ مرکز خرید گندم در سطح استان فعالیت دارند.

سپری با بیان اینکه این میزان گندم از ۴۷ هزار و ۱۷۸ کشاورز خریداری شده است، گفت: ۱۵۰ هزار و ۴۹۷ رسید تا این لحظه صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۵ هزار و ۸۵۷ تن عنوان کرد و گفت: شهرستان بیجار ۱۹۲ هزار و ۱۰۸ تن، قروه ۱۳۱ هزار و ۸۰۱ تن، دهگلان ۱۲۳ هزار و ۱۹۶ تن، سقز با ۹۸ هزار و ۱۳۲ تن، دیواندره ۸۴ هزار و ۴۳۹ تن، کامیاران ۴۰ هزار و ۱۳۳ تن، سنندج ۱۲ هزار و ۲۲۱ تن، بانه یک‌هزار و ۳۹۲ تن، مریوان یک هزار و ۱۲۱ تن و سروآباد یک هزار و ۷ تن گندم خریداری شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

او در ادامه آماری هم از میزان خرید کلزا در استان داد و گفت: تا این لحظه بیش از یک‌هزار و ۷۷۶ تن کلزا در استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: مقدار کلزا تجمعی ثبت شده در سامانه سیفا یک میلیون و ۷۷۶ هزار کیلوگرم بوده که ارزش ریالی آن ۷۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال بوده است.

به گفته سپری، در حال حاضر ۲۲۷ نفر کشاورز کلزاکار در استان فعال و مجموعا برای ۳۸۹ رسید صادر شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.