خریداری ۷۰ هزا ر تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:تا کنون ۷۰ هزا ر تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کردستان خریداری شده که این میزان نسبت به سال قبل ۱۵ هزار تن رشد داشته است.

خریداری ۷۰ هزا ر تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری با بیان اینکه کار خرید گندم از یازده تیرماه هرسال آغاز می‌شود افزود: ۹۳ مرکز خرید تضمینی گندم که ۲۰ مرکز آن سیلو‌های دولتی وخصوصی و ۷۳ مرکز خرید تعاون روستایی است فعالیت خود را آغاز کرده اند.
مراکز خرید گندم قیمت هرکیلو گندم را به طور میانگین هزار و ۷۲۷ تومان در نظر گرفته اند.
وی افزود: سطح زیر کشت دیم و آبی این محصول در استان حدود ۵۷۰ هزار هکتار می‌باشد که با توجه به کیفیت بالای گندم استان پیش بینی می‌شود یک میلیون وصد هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری خریداری شود.
این مقام مسئول، یکی از اقدامات صورت گرفته را جبران هزینه‌های حمل گندم و کمک به کشاورزان در این راستا عنوان کرد وبیان داشت: به ازای هر تن از محل حمل تا مراکز خرید مبلغ ۲۰ هزار تومان توسط مراکز دولتی و ۱۰ هزار تومان توسط مراکز خصوصی پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه از خرید ۲۷۰۰ تن کلزا از زمان خرید تا کنون در استان خبر داد وگفت: پیش بینی می‌شود میزان ۸ تا ۹ هزار تن کلزا با قیت تضمینی ۳۴۴۰ تومان در استان از کشاورزان خریداری شود.

انتهای پیام/ت

خریداری   تضمینی گندم از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.