مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از پرداخت ۴۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج به جوانان کرمانشاهی در چهار ماه اول سپری شده از سال جاری خبر داد.

پرداخت ۴۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج به جوانان کرمانشاهیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۵ هزار و ۸۳۰ مورد ثبت نام برای دریافت تسهیلات ازدواج از طریق بانک‌ها انجام شده است.

او گفت : از مجموع ثبت نام‌های انجام شده تاکنون هشت هزار و ۲۸۶ مورد تسهیلات با رقم یاد شده (۴۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان) پرداخت شده که ۵۲.۳ کل ثبت نامی‌ها می‌شود.

رحیمی افزود: استان کرمانشاه از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج در رده دهم کشور قرار دارد که البته تلاش می‌کنیم در هفت ماه باقی مانده سال با همکاری بانک‌ها شرایط بهتری را رقم بزنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اشاره‌ای به پرداخت تسهیلات ازدواج در استان طی پارسال داشت و گفت: در سال ۹۸ مجموع ثبت نام‌ها ۲۸ هزار و ۷۵۹ مورد بود که به ۲۶ هزار و ۳۸ مورد تسهیلات پرداخت شد.

او تسهیلات پرداخت شده ازدواج را رقمی معادل ۸۱۷ میلیارد و ۸۱۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۹۱ درصد افرادی که ثبت نام کرده بودند موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

رحیمی ادامه داد: کرمانشاه پارسال در ردیف استان‌های برتر کشور از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج بود که تلاش می‌کنیم امسال نیز همین شرایط را تکرار کنیم.

تعداد سازمان‌های مردم نهاد کرمانشاه تا پایان سال به ۱۰۸ مورد خواهد رسید

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به اهتمام این اداره کل در خصوص تقویت و تاسیس سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: در حالی که تا پایان سال ۹۶ تنها ۵۳ مورد از این سازمان‌ها در استان فعالیت می‌کرد در پایان سال گذشته به ۸۸ مورد رسید و با اعطای ۲۰ مجوز دیگر تا پایان سال به ۱۰۸ مورد می‌رسد.

او به حمایت‌های مالی انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که بین سال‌های ۹۰ تا ۹۶ مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان به آن‌ها کمک شده بود این رقم در سه سال گذشته و پایان سال ۹۸ به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

رحیمی با اشاره به وجود هشت مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سطح استان، افزود: در حالی که طی سال‌های ۹۰ تا ۹۶ کارگاه‌های آموزشی برگزار شده به ۴۰۰ مورد می‌رسید این تعداد در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ۳۸۰ مورد رسید که با رشد قابل ملاحضه‌ای روبرو بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.