وزیر دفاع ترکیه وارد لیبی شد

حلوصی آکار به همراه چند نفر از مقامات نظامی ترکیه برای مذاکره درباره همکاری‌های آنکارا و طرابلس امروز وارد لیبی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به همراه «یاشار گولر» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و هیئتی نظامی امروز وارد طرابلس، پایتخت لیبی شد.

گفته می‌شود مذاکره درباره همکاری نظامی و امنیتی آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی هدف اصلی این سفر است و طرفین قرار است درباره تفاهم‌نامه نظامی مشترکی که دو کشور امضا کرده‌اند با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند.

وزیر دفاع ترکیه در فرودگاه بین‌المللی «معتیقه» طرابلس از سوی همتای لیبیایی خود و همچنین رئیس ستاد مشترک دولت وفاق ملی مورد استقبال قرار گرفت. او سپس از فرودگاه راهی مقر فرماندهی ترکیه در لیبی که سال گذشته احداث شده است، شد.

آنکارا و طرابلس اواخر سال گذشته میلادی، یک توافقنامه امنیتی - نظامی را به امضا رساندند؛ همچنین به طور جداگانه یک یادداشت تفاهم در خصوص مرز‌های دریایی که یونان آن را نقض حقوق بین الملل شمرده بود، امضا کردند. این توافقنامه به ترکیه اجازه می‌دهد به ارتش و پلیس لیبی کمک کند.

پارلمان ترکیه بلافاصله این توافق را تصویب کرد و به آن رسمیت بخشید و به تبع آن پارلمان دولت وفاق ملی نیز این دو تفاهم نامه را تصویب کرد.

لیبی از زمان مرگ معمر قذافی دچار بحران شده است و دو قدرت در شرق و غرب این کشور به جنگ با یکدیگر پرداخته‌اند. کشور‌های خارجی بسیاری نیز به طمع منافع سرشاری که در این کشور غنی از منابع فسیلی وجود دارد در درگیری‌های داخلی آن دخالت دارند. کشورهایی چون امارات، مصر، ایتالیا، فرانسه، عربستان، ترکیه و ... همگی به دلیل منافعی که دارند بر آتش درگیری‌های لیبی می‌افزایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار