رایزنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره لیبی

مایک پمپئو و مولود چاووش اوغلو درباره آخرین تحولات لیبی و مناقشات در شرق مدیترانه به بحث و رایزنی پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو و مولود چاووش اوغلو، وزرای خارجه آمریکا و ترکیه در جمهوری دومینیکن با هم دیدار و گفتگو کردند.

بر این اساس، پمپئو و چاووش اوغلو که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید دومینیکن در این کشور به سر می‌برند، در حاشیه این مراسم با هم دیدار کردند. در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین تحولات لیبی و نیز مناقشات در شرق مدیترانه به بحث و رایزنی پرداختند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه طی اظهاراتی از ترکیه خواست تا عملیات حفاری خود برای اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه را متوقف کند. بورل طی بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «من از مقامات ترکیه می‌خواهم که بلافاصله این فعالیت‌ها را پایان دهند و با حسن‌نیت گفتگو‌های گسترده خود با اتحادیه اروپا را آغاز کنند».

در حالی که فعالیت حفاری و اکتشاف نفت از سوی ترکیه برای ماه‌ها متوقف شده بود، آنکارا در ماه اوت مجددا فعالیت‌های حفاری خود را در مناطق مورد مناقشه در شرق دریای مدیترانه آغاز کرد. یونان و قبرس مناطقی که ترکیه در آن فعالیت می‌کند، را جزو آب‌های دریای خود می‌دانند. عملیات حفاری در دریای مدیترانه به امید دستیابی به توافق با آتن، به طور موقت متوقف شده بود، اما رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از گذشت ماه‌ها مجددا دستور آغاز عملیات حفاری را صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار