معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: کلینیک کسب و کار کشاورزی با محوریت سازمان جهاد کشاورزی در این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این کلینیک هسته‌هایی در مشهد و شهرستان‌ها با محوریت بخش خصوصی، صنفی کشاورزی یا بسیج کشاورزی فعالیت می کنند.

او افزود: نقش شهرستانها، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نحوه مدیریت و کارکرد آن‌ها در کلینیک کسب و کار کشاورزی خراسان رضوی مشخص شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اولویت‌های کلینیک کسب و کار کشاورزی  شناسایی واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و فعال کردن این واحد‌ها و اتخاذ شیوه‌ای برای ارتقای تولید کالا‌های اساسی راهبردی در بخش کشاورزی است.

رسولیان کرد: توسعه دام سبک یکی از برنامه‌های اصلی کلینیک کسب و کار کشاورزی خواهد بود که در این راستا گله‌های دامی که بازدهی بهتری دارند، بویژه در مناطق محروم شناسایی شده است و اقدامات لازم برای تقویت آن‌ها با محوریت سازمان جهاد کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان انجام می‌شود.

او تصریح کرد: طرحهای خوبی در بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از گلخانه‌ها و پساب فاضلاب در خراسان رضوی وجود دارد که به صورت جدی در دستور کار ستاد ویژه تدابیر اقتصادی استان قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: مسئولیت تامین کالا‌های اساسی استان نیز به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است تا به صورت دقیق این موضوع را رصد و کنترل کند و هر زمان که مشکلی در این بخش بوجود آمد به سرعت موضوع بررسی و پیگیری شود.

رسولیان در تشریح عملکرد کلینیک کسب و کار صنعت خراسان رضوی نیز که از سال ۱۳۹۸ با مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی شده است گفت: این کلینیک  امسال هزار و ۲۳۵ واحد صنعتی دارای مشکل در استان را شناسایی کرده و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

او افزود: از مجموع واحد‌های صنعتی دارای مشکل ۲۶۱ واحد توسط کلینیک کسب و کار صنعت عارضه‌یابی شده و در برگزاری ۱۵ نشست رسمی و بررسی مشکلات، ۳۰ واحد دوباره فعال شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برنامه اصلی این کلینیک رسیدگی به واحد‌های صنعتی دارای مشکل است و هر دو هفته یکبار نشست‌هایی برای ارائه راهکار و رفع مشکل واحد‌ها برگزار و گزارش کار آن به مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان ارائه می‌شود.

رسولیان بیان کرد: امسال دو رویکرد اصلی و جدی کلینیک کسب و کار صنعت خراسان رضوی این است که هیچ واحد صنعتی تعطیل یا غیرفعال در استان باقی نماند و واحد‌هایی که در شهرک‌های صنعتی زمین دریافت کرده، اما شروع به فعالیت نکرده اند، شناسایی شده و تصمیم لازم در مورد آن‌ها اتخاذ شود.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.