معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهدگفت: اولین رویداد دوسالانه ملی نقاشی "شاهنامه فردوسی"با هدف استفاده از ظرفیت هنرمندان نقاش در آفرینش آثار هنری با محتوای شاهنامه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صدرا یوسفی معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: نقاشی با موضوع شاهنامه فردوسی با هدف خلق آثار ماندگار از داستان‌های کمتر مطرح شده این منظومه حماسی با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان نقاش است.

او افزود: رزم و نبرد، شخصیت‌نگاری، پیکار نیکی و بدی، تراژدی اسطوره، جغرافیای تاریخی، آیین و مناسک و نیایش در شاهنامه از جمله موضوعات این فراخوان است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص تقویم اجرایی این فراخوان ادامه داد: مهلت ثبت‌نام در این فراخوان از یکم تا سی‌ام شهریورماه ۹۹ تعیین شده و ۱۵ آبان نیز موعد تحویل آثار به دبیرخانه این رویداد ملی است.

یوسفی بیان کرد:مرحله اول داوری آثار دریافت شده یکم آذرماه و مرحله دوم در تاریخ ۱۵ آذرماه انجام می‌شود.

او تصریح کرد: به سه اثر برگزیده به ترتیب، ۳۵۰ میلیون ریال، ۳۰۰ میلیون ریال و ۲۵۰ میلیون ریال اهدا می‌شود. همچنین به هریک از آثار راه‌یافته به نمایشگاه ۳۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد و از میان آثار راه یافته به مرحله داوری ۲۷ اثر به مبلغ حداکثر ۱۵۰ میلیون ریال خریداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید


هنرمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این فراخوان به سایت art.mashhad.ir مراجعه و در صورت لزوم با شماره ۰۵۱۳۸۴۱۳۹۰۰ تماس برقرار کنند.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.