سلیمانی گفت:در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌های حاکم برکشور بهره وری یکی از ارکان مهم اقتصاد است که می‌تواند با کمبود منابع و مشکلات اقتصادی به کشور کمک شایانی کند.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر نقش بهره ورداری در توسعه اقتصادی کشور به خصوص صنعت بیمه اظهار کرد: پیش از این بهره وری به عنوان شتاب دهنده یاد می‌شد، اما در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌های حاکم برکشور بهره وری یکی از ارکان مهم اقتصاد است که می‌تواند با کمبود منابع و مشکلات اقتصادی به کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: شرایط اقتصاد کنونی، مردم را به سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت سوق داده است و این سرمایه گذاری کوتاه مدت و بدون پشتوانه علمی، صرفا برای حفظ دارایی سیگنال مهمی برای دولت است، زیرا برخی از افراد بدون دانش کافی و به دلیل شرایط اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و وجود ریسک‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جامعه به این نوع سرمایه گذاری روی آورده اند که به نظر می‌رسد بهره وری در این حوزه ورود پیدا کنند تا مردم اسیب نبینند.

این مقام مسئول افزود: بیمه خدمتی از جنس خاص است که آرامش در جامعه را ایجاد می‌کند. تبیین آن در جامعه موجب کمک به پویایی اقتصاد کشور می‌شود. همچنین اگر مجموعه‌های بزرگ اقتصادی قبل از بیمه کردن، استاندارد‌های لازم را رعایت کنند، می‌توانند با نرخ و حق بیمه کمتری مجموعه خود را بیمه کنند.

سلیمانی تصریح کرد: بیمه به معنای مدیریت ریسک است و این مدیریت ریسک اگر با بهره وری همگام شود، می‌تواند میزان ریسک‌های بیمه‌های گذران بزرگ مانند پالایشگاه‌ها و ... را کاهش دهد. در واقع صنعت بیمه با همکاری بهره وری می‌تواند استاندارد‌های لازم برای مشاغل را طراحی کند تا در نهایت از میزان بروز حوادث و افزایش حق بیمه بکاهد.


بیشتربخوانید


وی در ادامه گفت: بیمه زندگی به نوعی می‌تواند دولت را رها و صندوق‌های بازنشستگی را سبک‌تر کند. از ۸۰ هزار نماینده بیمه حدود ۴۵ هزار نفر از آن‌ها صرفا در بیمه زندگی فعال هستند. همچنین در حال حاضر نقش بهره ورداری در حوادث طبیعی کمرنگ است. در صئرتی که می‌تواندنقش بسیار فعالی داشته باشد. بهره وری در این حوزه با ارائه استاندارد‌های لازم می‌تواند ریسک پیش رو را کاهش داد و دغدغه کمک‌های بلاعوض در حوادثی مانند سیل و زلزله کاهش داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه مرکزی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار