منصور کیایی گفت: برنامه بهسازی و آسفالت جاده‌های روستایی موسوم به طرح "ابرار" برای توسعه راه‌ها ۶۰ درصد پیشرفت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به عملیات ساخت و تکمیل ۱۰.۵ کیلومتر از راه روستایی استان سمنان در قالب طرح ابرار گفت: این طرح ملی در پنج محور روستایی استان با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

او افزود: راه روستایی محور حسن آباد- دلازیان به طول ۳.۵ کیلومتر در شهرستان سمنان، راه‌های روستایی سنرد- کهک به طول یک کیلومتر و امام‌زاده علی اکبر (ع) محمد آباد به طول ۲ کیلومتر در شهرستان گرمسار، راه روستایی شلی- هیکو در شهرستان مهدیشهر به طول سه کیلومتر و احداث راه روستایی عبداله‌آباد در سرخه به طول یک کیلومتر مشمول این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: در گام اول طرح ملی ابرار تکمیل ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار بدون راه مناسب هدف‌گذاری شد.

منصورکیایی اضافه کرد: مراحل این طرح شامل عملیات خاکی، خاکریزی، تکمیل ابنیه فنی، اجرای زیرساخت و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصه‌های فنی با استفاده از ظرفیت عوامل و امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان است.

او با اشاره به نقش روستا‌ها در تولید و خودکفایی کشور، تصریح کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی و بهسازی راه‌های روستایی سبب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان  اظهارداشت: بر این اساس طرح ابرار با هدف ارائه خدمات راه‌سازی در مناطق روستایی استان اجرا می‌شود تا علاوه بر رفع مشکل تردد و دسترسی اهالی؛ برای تامین مایحتاج خود ساکنان روستا‌ها صاحب یک راه ایمن و قابل تردد در تمام فصول سال شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.