شهر‌های مختلف پاکستان دیروز یکشنبه شاهد برگزاری تظاهرات ده‌ها هزار نفر علیه توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی صباح، ده‌ها هزار پاکستانی دیروز یکشنبه در اعتراض به عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی در شهر‌های مختلف این کشور راهپیمایی کردند.

این تظاهرات به دنبال فراخوان اتحادیه سیاسی- مذهبی «شورای ملی یکجهتی» در شهر‌های اسلام آباد، بندر کراچی، لاهور، راولپندی، پیشاور، کویته، فیصل آباد، مولتان، حیدرآباد و ده‌ها شهر دیگر برگزار شد.

در شهر راولپندی هزاران نفر به سرپرستی سناتور سراج حق، رئیس حزب اصلی جماعت اسلامی راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند. این حزب در بیانیه خود ضمن حمایت از فلسطین، همبستگی خود را با فلسطینی‌ها در برابر اشغال غیر قانونی رژیم صهیونیستی اعلام کردند. حق در جمع شرکت کنندگان گفت که فلسطین تنها مسئله اعراب نیست بلکه مربوط به کل جهان اسلام است.

معترضان با حمل دست نوشته و پلاکارد‌هایی که روی آن‌ها شعار «مرگ بر اسرائیل» و «پاکستان در کنار فلسطین ایستاده است» نوشته شده بود توافقنامه امارات و رژیم صهیونیستی را که با حمایت آمریکا منعقد شده بود، محکوم و آن را غیرقانونی اعلام کردند.

چند روز پیش امارات اعلام کرد که در مورد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به توافق رسیده است و این رژیم جعلی را به رسمیت می‌شناسد.

مسئولان و مقامات فلسطینی از طیف‌های مختلف این اقدام امارات را خیانت به آرمان فلسطین، مسئله قدس و مقدسات دانستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار