فیشینگ کار حرفه‌ای با ۳ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز در دام پلیس فتا زنجان

رئیس پلیس فتا استان زنجان ازشناسایی ودستگیری فیشینگ کارحرفه‌ای که از ۲۰ نفر بیش از ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

پلیس فتابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان زنجان قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد قصد ورود به اینترنت بانک را داشتم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و بلافاصله از حساب بانکی ام به مبلغ معلوم به صورت غیر مجاز برداشت شد.

سرهنگ آدینه لو گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و کلیه ابزار‌های دیجیتالی وی توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت گردید.

او با بیان اینکه متهم ابتدا منکر بزه ارتکابی خود می‌شد، افزود:متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های موجود، به جعل صفحات اینترنت بانک و دستیابی به اطلاعات بانکی کاربران معترف شد.

سرهنگ آدینه لو افزود: متهم در اظهارات خود به برداشت غیرمجاز از حساب ۲۰ نفر با بیش از ۳ میلیارد ریال و پولشوئی و خرید انواع ارز اعتراف و انگیزه خودرا کسب منافع مالی بیان کرد.

این مقام انتظامی در ادامه به شهروندان توصیه کرد قبل از انجام هرگونه تراکنش اینترنتی به پروتکل‌های امنیتی درگاه‌های پرداخت بانکی دقت کرده با حصول اطمبنان از جعلی نبودن سایت نسبت به انجام تراکنش‌های اینترنتی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه پرونده هم اکنون در پلیس فتا زنجان در حال رسیدگی می‌باشد، افزود: شهروندان درصورت داشتن شکایت و کسب اطلاعات بیشتر به پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.