استاندار خراسان جنوبی گفت: همه ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و با سلامت مردم، به هیچ وجه تعارف نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان، گفت: آن چه در ستاد ملی مقابله با کرونا در قالب پروتکل و دستورالعمل مصوب می‌شود، لازم الاجرا است و همه باید این ضوابط را رعایت کنند.

او افزود: دیروز با تأکید بر این موضوع و با جمع بندی موارد مطرح شده در کمیته اجتماعی امنیتی، در ستاد ملی مقابله با کرونا، ضوابط جدیدی درخصوص برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی مقرر شد.

معتمدیان اظهار کرد: این ضوابط در سه حوزه اداری، عمومی و صنفی تدوین شده است. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که مقررات تعیین شده برای حوزه اداری، شاغلان تمامی دستگاه‌ها را در همه سطوح شامل می‌شود، تصریح کرد: بر اساس این ضوابط، به ترتیب اخطار کتبی با درج در پرونده، توبیخ کتبی با درج در پرونده، کسر یک سوم حقوق به مدت یک ماه، کسر یک سوم حقوق و فوق العاده شغل به مدت سه ماه و در نهایت انفصال موقت از خدمت به مدت حداکثر سه ماه برای هر مرتبه تخلف و تکرار آن در نظر گرفته شده است. 


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: برای حوزه صنفی نیز، ابتدا تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی و حرفه ای، سپس تعطیلی واحد صنفی به مدت ۵ روز و در نهایت نیز تعطیلی واحد صنفی به مدت ۱۰ روز در نظر گرفته شده است. 

معتمدیان تصریح کرد: این تذکرها در آینده اصناف در زمان تمدید مجوزها و دریافت تسهیلات  تأثیر گذار است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که ضوابط حوزه عمومی برای بخش های حمل و نقل عمومی و محیط ها و مراکز تجمع عمومی لحاظ شده اند، گفت: طبق قانون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط های عمومی ضروری است و ارائه خدمات به افراد متخلف در این حوزه ممنوع است.

او دامه داد: اگر به این افراد در دستگاهی، خدماتی ارائه شود،با استفاده از ظرفیت های قانونی، با خاطیان برخورد و افرادی که اصرار بر تخلف دارند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

معتمدیان با اشاره به دیگر مصوبات ستاد ملی کرونا، افزود: از مهمترین مصوبات جلسه دیروز این بود که با تمام توان، کنکور را که از دغدغه های خانواده ها است با رعایت کامل همه دستورالعمل های بهداشتی برگزار کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروتکل های تعیین شده برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم تصریح کرد: امسال هم سیاست بر این است که مراسم عزاداری با شکوه کامل برگزار شود.

او اظهار کرد: حفظ سلامت مردم بسیار مهم است و در برپایی مراسم عزاداری نیز بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید شده است. 

معتمدیان در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت آمار مبتلایان به کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی، خراسان‌ جنوبی، جزو ۵ استانی است که به جهت کاهش آمار بیماران، نه در وضعیت قرمز است و نه در وضعیت هشدار قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: کاهش تدریجی آمار بیماران بستری از ۲۰۰ به ۱۴۰، آمار جدید ابتلای به بیماری از ۳۰ مورد به ۱۵ مورد مثبت در روز و آمار ۲۵ بستری جدید به ۱۰ مورد بستری در روز، نشان از کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان دارد. 

او گفت: این روند کاهشی، نتیجه تلاش های بی وقفه متولیان امر به ویژه کادر درمانی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم است. 

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.