طرح‌های نوآورانه‌ای به جهت کاهش جمعیت جوندگان موذی، پس از تایید در مجموعه مرکز آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پذیرا رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه کانون‌های تجمع جوندگان موذی در مشهد از ۶۰ نقطه به ۱۰ نقطه رسیده است، گفت: طرح برخورد با موش‌های فاضلابی در مشهد از ۳ سال قبل در این کلانشهر با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست آغاز شده است.

او افزود: به جهت جلوگیری از تولید مثل و کاهش این جوندگان در شهر مشهد در ۳ سال قبل، حدود ۶۰۰۰ کیلو پودر مخصوص مبارزه با جوندگان در بین مناطق ۱۳ گانه توزیع شده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه پس از شناسایی مکان‌های تجمع حیوانات موذی، ادامه داد: ۶۰ کانون تجمع در سال ۹۸ شناسایی شد که پس از انجام طعمه گذاری و مبارزه مستمر با موش‌های فاضلابی، این نقاط به ۱۰ کانون کاهش یافته است.

️پذیرا بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کانون‌های تجمع در شهر مشهد، محدوده خیابان امام رضا و امام خمینی است که اقدامات ویژه‌ای برای پاکسازی کامل محدوده از موش‌های فاضلابی انجام شده است.

او تصریح کرد: در اجرای این پاکسازی‌ها از پودر‌های دارای توان مبارزه اختصاصی، سازگار با طبیعت و غیرسمی برای سایر موجودات و گیاهان در جهت مبارزه با موش‌های فاضلابی استفاده می‌شود و همچنین مواد اولیه‌ی استفاده شده برای مقابله با جانواران موذی با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست توسط شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده است.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.