رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کاهش نسبی آمار ابتلا به کرونا در استان گفت: تداوم کاهش آمار مبتلایان به کرونا به همکاری مردم بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظهر یکشنبه در جلسه توجیهی ابلاغ دستورالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم سال جاری گفت: ما در خراسان‌جنوبی با دو خیز شیوع و اوج‌گیری بیماری کرونا مواجه بودیم.

او افزود: اوج‌گیری اول شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی از ۲۰ اسفند ماه شروع و تا حدود سیزدهم فرودین ماه ۹۹ ادامه داشت که با تعطیلی اصناف و لغو سفرها این میزان فروکش پیدا کرد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: بعد از بازگشایی اصناف به واسطه مسائل اقتصادی و اطمینان کاذب در بین مردم نسبت به ابتلاء به کرونا مجدد شاهد افزایش بستری‌ها و موارد فوتی در خراسان‌جنوبی بودیم که از آمار اوج‌گیری اولیه بیشتر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارکرد: در حال حاضر به واسطه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک آمار شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی به طور نسبی کاهش یافته است و امتداد این کاهش بسته به همراهی و همکاری مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دارد.

اوبا اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ملاک بودن نظر ستاد کرونا و کارشناسان بهداشتی در زمینه شیوه برگزاری مراسم محرم، ادامه‌داد: در نظر داشته باشیم که امروزه سلامت مردم در مراسم عزاداری به مدیریت ما بستگی داشته و در قبال آن مسئول هستیم.


بیشتر بخوانید


دهقانی فیروزآبادی افزود: امروزه رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند در ماه محرم به رغم خود تقابل علم و دین را پررنگ کنند که ما با رعایت پروتکل‌ها این نقشه آنان را خنثی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در زمینه شیوه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم روشن و شفاف است گفت: استفاده از طبل و سنج ممنوع است و برای زنجیرزنی هم عزاداران باید زنجیر شخصی به همراه داشته باشند و همچنین حضور دسته‌های عزاداری و برگزاری آیین‌های خاص ماه محرم همچون بیل زنی و مراسم روز عاشورای بیرجند در گودی قتلگاه امسال برگزار نخواهد شد.

او در پایان گفت:هیاتی‌ها نباید بگذارند دشمن از این وضعیت سوء‌استفاده کند و با استفاده از نوآوری و خلاقیت در نحوه برگزاری عزاداری‌ها می‌تواند در مقابل این تفکر بایستند.

برچسب ها: محرم99 ، ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار