رئیس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خراسان رضوی گفت: ماهیت رشته کوهنوردی، فعالیت در طبیعت و فضای باز است، اما با توجه به شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای این رشته هم به وجود آمده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد زحمتکش رئیس هیأت کوهنوردی خراسان رضوی گفت:با توجه به شیوع کرونا، برای مدت زمان کوتاهی فعالیت‌های ورزشی آزاد شد و به سرعت خراسان رضوی مجددا در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت و فدراسیون برگزاری دوره‌های آموزشی در وضعیت قرمز را ممنوع اعلام کرد.

او افزود:مدتی است بنا بر مصوبه ستاد کرونا استان، فعالیت‌های تمام باشگاه‌ها تعطیل شده است. در مجموع توفیق چندانی در سال جاری برای فعالیت و کار آموزشی نداشته‌ایم. فقط فعالیت ضروری قهرمانان برای حفظ آمادگی، کماکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

رییس هیأت کوهنوردی استان ادامه داد: مسابقات استعداد‌های برتر کشور یکی دو سالی بود که در این فصل برگزار می‌شد و پیش‌بینی می‌شد که در شهریور ماه این مسابقات برگزار شود، اما درحال حاضر آن هم به تاخیر افتاده است.



زحمتکش به ممنوعیت فعالیت تمام باشگاه‌های کوهنوردی به دلیل وضعیت قرمز خراسان رضوی در شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: در حال حاضر هیچ باشگاهی در هر سطحی نمی‌تواند مسابقه برگزار کند. باشگاه‌هایی که در اوایل مرداد ماه برنامه داشته‌اند، مطابق تقویم برنامه‌هایشان را اجرا کرده‌اند. برخی باشگاه‌ها همزمان با اعلام ممنوعیت فعالیت باشگاه‌ها، در منطقه حضور داشته‌اند، اما پس از این موضوع، باشگاه‌های رسمی اعلام برنامه نکرده‌اند.

او تصریح کرد: اگر باشگاهی خلاف دستورالعمل ستاد کرونا عمل کند، نسبت به تخلفی که داشته با آن برخورد خواهد شد. اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی اعلام کرده که فعالیت همه باشگاه‌ها به خصوص رشته‌ها و باشگاه‌های پربرخورد ممنوع است، در حالی که باشگاهی که فعالیت‌هایش کم برخورد و کم آسیب باشد در وهله نخست تذکر دریافت خواهد کرد و در وهله دوم با آن برخورد جدی‌تری صورت خواهد گرفت، اما باشگاه‌های فعال در زمینه ورزش‌های پربرخورد، در صورت بی توجهی به دستور اداره کل ورزش‌وجوانان استان به سرعت پلمب خواهند شد.

رییس هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خراسان رضوی تاکید کرد: ماهیت برگزاری برنامه‌های رشته‌های کوهنوری در داخل سالن نیست. مسابقات صعود‌های ورزشی در داخل سالن برگزار می‌شود که در ابتدای شیوع کرونا تعطیل شد، سپس ستاد کرونا، فدراسیون و اداره کل ورزش‌وجوانان برای اجرای برنامه‌های آنان پروتکل‌های مشخصی صادر کردند. در صعود‌های ورزشی در سالن برخلاف رشته‌هایی مانند کشتی، جودو، کاراته عموما میان ورزشکاران برخوردی صورت نمی‌گیرد.

زحمتکش اظهار کرد: همچنین قسمت عمده‌ای از فعالیت‌های هیأت کوهنوردی در طبیعت انجام می‌شود و ورزشکاران می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برنامه‌های خود را اجرا کنند، اما با توجه به دستورالعملی که جدیدا منتشر شده، برای این دسته از ورزشکاران نیز محدودیت‌هایی قائل شده‌اند. کوهنوردی خطر کمتری نسبت به سایر رشته‌های ورزشی دارد. ممکن است در یک برنامه، کوهنوردان مجبور باشند شب را در چادر سپری کنند، اما با توجه به وضعیت این بیماری، کوهنوردان می‌توانند برای برنامه‌های خود از چادر‌های بیشتری استفاده کنند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.